مشارکت در انتخابات تا این لحظه از انتخابات مجلس بیشتر بوده است

۲۴خردادماه،

فرماندار تهران با اشاره به استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: تا این لحظه مشارکت مردم نسبت به انتخابات مجلس بیشتر بوده اما نمی توان پیش بینی کرد انتخابات به نفع کدام کاندیدا است.

فرماندار تهران با اشاره به استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: تا این لحظه مشارکت مردم نسبت به انتخابات مجلس بیشتر بوده اما نمی توان پیش بینی کرد انتخابات به نفع کدام کاندیدا است.

 عیسی فرهادی بعدازظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال مردم از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، گفت: انتخابات بسیار آرامی را برگزار کردیم و امنیت کامل در جریان برگزاری انتخابات تا این لحظه برقرار است.

 همچنین برای رفاه حال شهروندان ۴۰۰ شعبه نسبت به دو دوره قبل به شعب اخذ رای اضافه کردیم و در شهر تهران ۳۴۰۰ شعبه در حال خدمت رسانی به شهروندان بودند.

وی ادامه داد: هیچ مشکلی از لحاظ فنی، برقی و کامپیوتری در شعب وجود نداشت و اگر شعبه ای به سبب ازدحام مردم درخواست منشی اضافه کرده نیز با پاسخ مثبت فرمانداری روبرو شده.

وی با  اشاره به خبرها بعضی از پایگاه اینترنتی ها مبنی بر نبود نماینده کاندیداها در شعب اخذ رای گفت: از شب قبل تا صبح امروز این موضوع را مدیریت کرده ام و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته به سبب بی نظمی خود کاندیداها در ارسال مدارک و عکس های ناظران بوده، همچنین اگر به شعب مراجعه کنید می بینید به تعداد اشخاص مجری ناظران کاندیداها حضور دارند.

فرهادی ادامه داد: بعضی پایگاه اینترنتی ها به دروغ اعلام کردند که کاندیداها تا این لحظه نماینده ای نداشتند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته چرا شاهد اعتراض نماینده دو کاندیدای ریاست جمهوری در فرمانداری بودیم گفت: قصد ندارم در خصوص بی نظمی کاندیداها اعلام نظر کنم، اگر ما می خواستیم کارت نظارت صادر نکنیم ۱۲ هزار کارت ناظر صادر نمی شد، ما حتی فراتر از قانون با کاندیداها همکاری کردیم اما مشکل عدم نظم و ندادن عکس و مدارک ناقص ناظران کاندیداها بود که بیشترین وقت را هم از ما گرفت.  ما ۱۰۰ هزار عوامل اجرایی را در رابطه با انتخابات آموزش دادیم و هیچ مشکلی وجود نداشت اما متاسفانه بی نظمی  بعضی از کاندیداها سبب بروز چنین مشکلی شد.

بی حاشیه ترین انتخابات را برگزار کردیم

فرماندار تهران با بیان اینکه هیچگونه کمبود فنی و رفاهی در شعب اخذ رای وجود نداشت گفت:  ۱۰۰ هزار عوامل اجرایی در شعب رای از امکانات رفاهی برخوردار بودند و ۴ هزار کامپیوتر نیز در شعب نصب شد و می توان گفت که بی حاشیه ترین انتخابات را نسبت به انتخابات قبل برگزار کردیم.

وی از مردم درخواست کرد برای آنکه وقت کمتری در شعب صرف کنند نام و کد انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر را با خود به همراه داشته باشند.

کمبود تعرفه نداریم

فرهادی با اشاره به اینکه کمبود تعرفه در شعب اخذ رای نداریم گفت: با توجه به سوابق انتخابات دوره های قبل و درصدی رشد تعرفه ها را چاپ کردیم و تا  کنون کمبود تعرفه در شعب اخذ رای نداشتیم.

فرماندار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص پیش بینی میزان رای کاندیداها نیز گفت: تا این لحظه نمی توان در این خصوص پیش بینی کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر عدم نصب فهرست کاندیداهای شورای شهر تهران تا ساعت ۱۱ صبح در بعضی از شعب گفت: هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نکرده ایم.

فرهادی در واکنش به اعلام کد یکی از شعبی که فهرست کاندیداهای شورای شهر را نصب نکرده بود گفت:  من اولین بار است که این موضع را می شنوم و در تمامی ۳۴۰۰ شعبه اخذ رای در تهران این فهرست ها نصب شده بود.

۸۵ درصد شعب اخذ رای از تبلیغات پاکسازی شد

فرماندار تهران در خصوص نصب پوسترهای تبلیغاتی در کنار شعب اخذ رای گفت: تا شب قبل بیش از ۸۵ درصد شعب اخذ رای را پاکسازی و حتی اطراف این شعب با نیز از هر گونه تبلیغات کاندیداها پاک کردیم و عکس و نمادی که شهروندان را به سوی رای به کاندیدای خاصی هدایت کند وجود ندارد و اگر داشت خود ناظران به ما اعتراض می کردند.

 خبرگزاری مهر


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.