مشاغل آتش نشانی در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار خواهد گرفت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریها، متصدیان مشاغل آتش نشانی در کشور با توجه به اینکه در هنگام انجام وظیفه در معرض حوادث گوناگون هستند و محیط کارشان به لحاظ وجود عوامل فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و بیولوژیکی نسبت به بسیاری از مشاغل غیر استاندارد و غیر متعارف است ، تاکنون از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره مند نشده اند.

بر اساس این گزارش ، حرفه آتش نشانی همچنین به دلیل نوع کارش که نجات جان مردم بوده ، در سطح دنیا از جمله مشاغلی شناخته شده که دارای فشارهای روحی و روانی بسیاری است.

این گزارش می افزاید: با وجود تمامی موارد مرتبط با حرفه آتش نشانی ، متاسفانه این شغل در کشور به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تعریف نشده و متصدیان این حرفه عملاˈ نمی توانند از مزایای بخشنامه و دستورالعمل تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند.

اجتمام **۹۰۲۲/۱۶۴۷

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. عادل:

    سلام و حسته نباشید
    من در سازمان آتش نشانی ارومیه خدمت میکنم آتشنشانان کمترین حقوقو نسبت به کارمندان ارگانهای دیگه دریافت میکنند.با کار بسیار سخت.شبکاری و بدون دریافت حق شب کاری دور از خانواده.و با ۱۵روز کار درماه.خلاصه از جانمان مایه میذاریم

  2. آتش نشان تهران:

    سلام من یکی از آتش نشانان هستم امروز نیز شاهد یکی دیگه از شهید شدن آتش نشانان هستیم . اکنون بعضی از مشکلات آتش نشانان نیازمند مساعدت میباشد:۱- شهدای ما جزء شهدای درجه یک هستند اما چرا بنیاد شهید شهدا و جانبازان ما رو شهدا و جانبازان محسوب نمیکنه ۲-چرا شغل ما جزء مشاغل سخت و زیان آور نیست ۳-ما رو کارمند ساده محسوب میکنند تا حقوق و مزایای ما رو جزء کارمندان ساده پرداخت کنند در صورتی شغل ما جزء مشاغل ویژه و خاص میباشد و …

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.