مشاوره قبل از بارداری

پیشنهاد از طریق پیامک

خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ پرسش‌های خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر روز ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر کاشانیان، متخصص زنان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

در پاسخ به این سوال که قبل از بارداری مراجعه به پزشک ضروری است؟ باید گفت بله، ضروری است؛ زیرا اکثر مشکلات در حین بارداری مربوط به قبل از آن است.

یکی از مواردی که خانم‌ها برای باردار شدن باید به آن توجه کنند، بیماری‌های قبل از بارداری است که بسیار بااهمیت است و باید درمان شود، چرا که در حین بارداری عوارض فراوانی را در بر خواهد داشت.

یکی از این عوارض دیابت است؛ مادری که دیابت دارد باید قبل از بارداری دیابت خود را کنترل و سپس به بارداری اقدام کند. یکی دیگر از این بیماری‌ها، فشار خون بالا و صرع است.

اضافه وزن هم قبل از بارداری باید کنترل شود. تالاسمی دیگر بیماری است که باید مورد آزمایش قرار گیرد؛ در صورت ناقل‌بودن یکی از پدر یا مادر به آنها اجازه بارداری داده می‌شود.

همچنین مصرف مکمل‌ها مثل فولیک‌اسید در مشاوره قبل از بارداری تجویز می‌شود؛ این مکمل‌ها از ناهنجاری‌های لوله عصبی جلوگیری می‌کند.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند سه ماه پیش از اقدام به بارداری برای مشاوره مراجعه کنید تا راهنمایی بگیرید.

بنابراین خانم‌ها باید قبل از باردارشدن با انجام یک‌سری آزمایشات به بررسی مشکلات و بیماری‌ها و درمان آن بپردازند و با مشاوره قبل از بارداری یک حاملگی نرمال داشته باشند.

گردآوری این مطالب توسط جستجوگر خبری پورتال ممتازنیوز momtaznews.com

ارسال پیامک به پورتال ممتازنیوز


roozeno – ممتازنیوز ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » مقالات و تازه های پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.