مشاوره پیش از ازدواج اجباری شد

رییس انجمن مشاوره گفت: موضوع اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج با همکاری دستگاه‌های مسوول بررسی شد و آیین‌نامه ‌آن تدوین شده است.

مشاوره

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، شکوه نوابی‌نژاد با اشاره به قانون اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج به فارس گفت: سه شنبه هفته گذشته کمیته مشترکی میان سازمان ملی جوانان و نظام روانشناسی و مشاوره تشکیل شد تا به بررسی موضوع طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج بپردازد.

وی با بیان جزییات این طرح افزود: این طرح در مراحل اولیه است و در حال حاضر آئین نامه آن نوشته شده و بهتر است معاون سازمان نظام روانشناسی درباره آن صحبت کند. پس از بررسی لازم افرادی که برای مشاوره ازدواج صلاحیت دارند انتخاب می‌شوند و به آنها امکان مشاوره پیش از ازدواج داده می‌شود.

رییس انجمن مشاوره ایران تصریح کرد: روابط خارج از خانواده یکی از چالش‌ها در این مسیر است. حضور رسانه های ماهواره ای موجب تخریب خانواده‌ها شده است. اینها با ارزش‌های اعتقادی ما مغایرت دارد و اگر دلسوزی مسوولان و مردم نباشد روند نگران کننده‌ای خواهیم داشت.

آمار بالای طلاق مربوط به سه سال اول زندگی است

وی ادامه داد: متاسفانه آمار بالای طلاق مربوط به سه سال اول زندگی است، ما برای اصلاح اینها در محدوده رسالت خودمان این مسوولیت را می‌پذیریم که مشاوره پیش از ازدواج اجباری شود تا مراکزی که افراد مورد اعتماد و وثوق مردم در آنجا مشغول به کار هستند جوانان را هدایت کنند.

رییس انجمن مشاوره ایران با اشاره به لزوم هدایت جوانان گفت: باید جوانان را هدایت کنیم تا از ارتباط‌های آرمان‌گرایانه و ایده‌آل و توقعات بالا و باورهای نادرست دور شوند و به سمت ازدواج‌های بهنگام سوق پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ازدواج‌های بهنگام و زیر پوشش خانواده‌ها انجام شود به سلامت جوانان و جامعه می‌انجامد. در عین حال باید قوانین مربوط به خانواده توسط مسوولان بررسی شود. مساله ازدواج و خانواده مسوولیت یک نهاد و دو نهاد نیست همه نهادها و مسوولان که به نوعی با مساله خانواده درگیرند باید تلاش کنند تا جوانان ازدواج‌های سالم، بهنگام و پایدار داشته باشند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.