مشاور لاریجانی در گفتگو با آریا:کاندیداتوری حداد بعید است/حداد خودش تشخیص می دهد چه زمانی تکلیف می شود/تلاش فراکسیون رهروان برای کاندیداتوری لاریجانی

خبرگزاری آریا-ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به حدادعادل تکلیف نشود در انتخابات حضور پیدا کند.
حسن زمانی مشاور علی لاریجانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا با تایید خبر فعالیت فراکسیون رهروان ولایت در جهت کاندیداتوری علی لاریجانی، گفت: قطعا فراکسیون رهروان ولایت برای کاندیداتوری رییس مجلس تلاش می کند در واقع بنده معتقدم دیگر اصولگرایان نیز باید تلاش کنند تا آقای علی لاریجانی وارد میدان رقابت شود.
وی افزود: با توجه به تخصص و تجربه ای که رییس مجلس در نظام دارند ایشان را گزینه مناسبی برای کاندیداتوری می دانم.
زمانی تاکید کرد:با توجه  به دوره هایی که  علی لاریجانی رییس مجلس بوده اند  مردم شناخت بیشتری از ایشان پیدا کردند و حتی در مجلس هم نمایندگان مردم رای بالایی به ایشان دادند بنابراین اگر اصولگرایان با هم متحد شوند پیروزی لاریجانی دور از ذهن نیست.
مشاور علی لاریجانی کاندیداتوری حداد عادل را بعید دانست و گفت: حدادعادل عنوان کرده است اگر تکلیف شود وارد رقابت می شوم بنابراین ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به حدادعادل تکلیف نشود در انتخابات حضور پیدا کند.
وی در پاسخ به  سوال خبرنگار آریا که در انتخابات مجلس نیز حدادعادل همین جمله را گفتند و دیدیم در انتخابات هیأت رییسه مجلس حضور پیدا کردند، آیا بار دیگر این اتفاق خواهد افتاد، گفت: در انتخابات هیأت رییسه مجلس به حداد عادل تکلیف شده بود ولی همانطور که گفتم ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری چنین تکلیفی به ایشان نشود در واقع حتما خودشان تشخیص می دهند که چه زمانی به ایشان تکلیف می شود.
مشاور علی لاریجانی درباره حمایت برخی از گروههای سیاسی چون جمعیت رهپویان و ایثارگران و جبهه پایداری از حداد عادل گفت: در انتخابات مجلس هم این گروهها در همه شهرستانها کاندیدا داشتند اما دیدیم اقبال مردم به کدام سمت و سو است. آقای حداد آدم بدی نیست اما همانطور که اشاره کردم انتخابات مجلس نهم نشان داد نمایندگان مردم به چه کسانی گرایش دارند.
وی ادامه داد: این گروهها قبل از تشکیل مجلس نهم برای ریاست حدادعادل بر مجلس نیز تلاش زیادی کردند و آنچه در توان داشتند انجام دادند اما در نتیجه دیدیم  علی لاریجانی رییس مجلس شد بنابراین در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز قطعا تلاش فراکسیون رهروان ولایت برای کاندیداتوری  و رییس جمهور شدن علی لاریجانی خواهد بود.
گفتنی است روز گذشته یک عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با خبرگزاری آریا تاکید کرده بود کسی می تواند رییس جمهور شود که حداقل دو دوره سابقه نمایندگی در مجلس را داشته باشد زیرا رییس جمهوری که در جریان کار مجلس نیست یا ارتباط ضعیف و کمی با مجلس دارد در آینده نمی تواند با مجلس کار کند به همین دلیل دچار مشکل می شود.
موسی الرضا ثروتی ادامه داد: رییس جمهور باید با مراحل قانون گذاری و در راس امور بودن مجلس آشنایی داشته باشد و بداند اتخاذ تصمیمات انفرادی و خارج از ساختار مجلس کار کردن بدون آنکه نتیجه ای به دست آورد تنها هزینه هایی را  برای کشور به همراه خواهد داشت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.