مشاور مدیرکل و مدیر دفتر تعزیه ، مدیر دفتر طرح استقرار گروه‌های نمایشی

طی احکام جداگانه‌ای از سویقادر‌ آشنا، “حجه‌الاسلام رحیم جعفری” به عنوان مشاور مدیر کل و مدیر دفتر تعزیه و “جان‌محمد خوب‌پور” به عنوان مدیر دفتر طرح استقرار گروه‌های نمایشی منصوب شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، در متن حکم”
حجه‌الاسلام رحیم جعفری” که از سوی مدیر کل هنرهای نمایشی صادر شده ؛ آمده است: «تعزیه به عنوان نگین هنرهای نمایشی ایران و گوهر گرانبهای هنر این سرزمین، همواره مایه مباهات و فخر بوده وهست؛ تثبیت و ارتقای جایگاه این هنر قدسی، حمایت و هدایت گروه‌های فعال تعزیه در سراسر ایران اسلامی و معرفی شایسته این گونه‌ی ارزنده هنری به جهانیان، دورنمای قابل دسترسی است که همت و تلاشی متعهدانه را می‌طلبد.
نظر به تعهد و توانمندی جنابعالی در حوزه هنر تعزیه به موجب این ابلاغ، به عنوان مشاور مدیر کل و مدیر دفتر تعزیه منصوب می‌شوید. امید است ضمن هماهنگی با کانون نمایش‌های سنتی و آیینی و با برنامه‌ریزی، همکاری و همفکری با اصحاب تعزیه، شاهد ارتقای هر چه بیشتر جایگاه این هنر مقدس باشیم. »
بر اساس این گزارش؛‌حجه‌الاسلام رحیم جعفری به مدت ۲ سال مدیر کل ارشاد استان کرمانشاه، به مدت ۸ سال معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد کرمانشاه، ۷ سال مسوول دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه، ۲۰ سال دربخش اداری و آموزشی دانشگاه ، ۱۲ سال ب عضو شورای انتخاب متون نمایشی استان کرمانشاه، مدیر امور استان‌های وزارت ارشاد و  ۲ سال به عنوان مشاور مدیر کل استان البرز  فعالیت داشته است.
همچنین، در حکم جداگانه‌ای خطاب به جان‌محمد خوب‌پور آمده است:”استقرار گروه‌های نمایشی استانها در تالارهای تحت پوشش و حمایت از تولیدات نمایشی از اقدامات امیدبخش و نشاط‌آفرین است. جناب آقای جان‌محمد خوب‌پور، نظر به تعهد، تجربه و توانمندی جنابعالی در حوزه فرهنگ و هنر، به موجب این ابلاغ به عنوان مدیر دفتر طرح استقرار گروه‌های نمایشی کشور منصوب می‌شوید. “
گفتنی است، جان‌محمد خوب‌پور دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب، کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، ۸ سال مدیر دبیرستان وهنرستانهای آموزش و پرورش، ۴ سال به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمنی(از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد) ، رئیس اداره فرهنگی و کارشناسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌عضویت در کارگروه و شورای راهبردی فرهنگ و هنر شهرستان بهمنی است. /ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.