مشاور وزیر دادگستری: مهریه رویکردی مادی پیدا کرده است

چهارشنبه ۲۵ مرداد – ۰۳:۴۹:۳۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در نشست هم اندیشی “زن از منظر حقوق بشر اسلامی”

بزرگنمایی:  

پوران ولویون گفت: در ابتدای اسلام مهریه به عنوان صداق و نشانه محبت مرد به زن بود ولی در حال حاضر رویکرد مادی پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار زنان و خانواده آریا، پوران ولویون، مشاور وزیر دادگستری در امور زنان و خانواده  در جلسه پرسش و پاسخی که در حاشیه نشست هم اندیشی “زن از منظر حقوق بشر اسلامی” با اشاره به وضعیت مهریه گفت: در حالی که در ابتدای اسلام مهریه به عنوان صداق و نشانه محبت مرد به زن بود ولی در حال حاضر رویکرد مادی پیدا کرده و تا حدود زیادی اصالت، پاکی و درستی خود را از دست داده است.
مهریه در حال حاضر تنها رنگ دینی دارد و مهریه زیاد نتوانسته است از افزایش آمار طلاق جلوگیری کند و نمی تواند اهرم فشاری برای حفظ بنیان خانواده باشد.
وی تصریح کرد: قانونگذاران در نظر داشتند که دولت میزان مهریه را محدود کند و حتی در لایحه حمایت از خانواده بحث قراردادن مالیات برای مهریه مطرح شد ولی مورد موافقت قرار نگرفت. البته اخیرا قانونی تصویب شده است که تا ۱۱۰ سکه مهریه زندانی ندارد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مهریه های زیاد نوعی نشانه بروز فردگرایی در جامعه دینی ماست. برای جلوگیری از آن لازم است حاکمیت، وضعیت اشتغال جوانان را سامان دهد و آگاهی‌های جوانان و دانش حقوقی آنان افزایش پیدا کند و راهکارهایی برای کاهش سن ازدواج اندیشیده شود. علاوه بر آن مهریه و مسائل مادی در حاشیه قرار گیرد.
مشاور وزیر دادگستری با اشاره به آگاهی رسانی به جوانان درباره شروط ضمن عقد و نقش سردفتران در این زمینه بیان کرد: سردفتر باید شروط ضمن عقد را برای دختر و پسر توضیح دهد و دختران و پسران نیز نباید بدون خواندن آن این سند را امضا کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۵۱۵۴۹۳۴۷۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.