مشاور وزیر ارتباطات:وضعیت امضای دیجیتال در کشور نامناسب است

۰۵ تیرماه ۱۳، ایسنا- محمود لیایی مشاور وزیر ارتباطات و فن‌آوری وضعیت امضای دیجیتال در کشور را نامناسب دانست.

محمود لیایی اظهار کرد: نزدیک به دو سال است که خود من امضای دیجیتالی‌ام را به ثبت رساندم اما تاکنون از آن یکبار هم استفاده نکردم.

وی در ادامه سبب این وضعیت را فراگیر نشدن امضای دیجیتال در بین عموم مردم عنوان کرد و ادامه داد: عموم مردم چون با این قضیه آشنایی ندارند و به آن اعتماد نکرده‌اند از امضای دیجیتال استفاده نمی‌کنند. اگر چنین قضیه‌ای جا می‌افتاد، مسوولان مالی ادارات باید جزو اولین کسانی می‌شدند که برای ثبت امضای دیجیتال اقدام می‌کردند اما ما شاهد چنین وضعیتی در کشور نیستیم.

او همچنین افزود: در صورت فرهنگ سازی در این زمینه ما از لحاظ بومی سازی و پهنای باند آن مشکلی نداریم. باید کاری کرد تا مردم به استفاده از این امضا قانع شوند.

لیایی سبب اجرایی نشدن امضای دیجیتال در بانک‌ها را دعوای دیرینه بانک مرکزی با قوه قضاییه، وزارت کشور،‌ وزارت بازرگانی دانست و گفت:‌ هر کدام از این نهادها خود را متولی این موضوع می‌دانند برای مثال چون وزارت بازرگانی خود را متولی این قضیه می‌داند، انتظار دارد اطلاعات در این رابطه تحت کنترل این وزارت باشد و اطلاعات را در سرورهای خود ذخیره کند. تا زمانی که این موضوع برطرف نشود ما به چنین مشکلاتی در کشور دچار خواهیم بود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.