مشاور وزیر ارشاد:کانون های مساجد کشور به ۲۲ هزار مرکز افزایش می یابد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی روز جمعه در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با عنوان ‘همپای محراب’ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) یادآورشد: تعدادکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مقطعی دو هزار و ۴۰۰ کانون بود که امروز با حمایت های دولت نهم و دهم این تعداد به بیش از ۱۴هزار کانون افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: براساس سیاست گذاری های انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد کانون های مساجد کشور به ۲۲ هزار کانون می رسد.

سلیمانی در باره نام گذاری سال ۹۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه به تولید ایرانی را تنها به تولیدات صنعتی و کشاورزی منوط نکرده اند و ما باید به طریق اولی در بحث فرهنگی وارد شویم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: باید مسجدی هایی را که در راه تولید فرهنگی هستند قدر بدانیم زیرا اکنون دشمنان با برنامه های نرم خود سعی می کنند زمینه به افکار جوانان، نوجوانان و کودکان ما خدشه وارد کنند.

وی خطاب به فعالان مساجد گفت: بچه های مسجدی امروز باید میدان دار فعالیت های فرهنگی باشند زیرا در صورت غفلت از این مهم، دشمن با برنامه های مسموم مجازی خود جوانان ما را به سمت جذب می کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاورد های کانون های مساجد فارس در جوار بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی (ع) اظهار کرد: این نمایشگاه علاوه بر کمالات ذاتی، از نظر زمان و مکان برگزاری آن نیز کمالاتی دارد که واقع شدن آن در بارگاه مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) یکی از ویژگی های آن است.

نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همزمان با هفته جهانی مسجد شامل ۳۰ غرفه به همت کانون ها و اصحاب فرهنگی مساجد تا هشتم شهریور ماه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی (ع) دایر است.

۶۷۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۳۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.