مشاور وزیر بهداشت: ۱۰ هزار مرکز بهداشتی درمانی تا پایان سال به شبکه شمس متصل می‌شوند

ممتاز نیوز: مشاور وزیر و مسئول دفتر آمار و فنآوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه شبکه ملی سلامت (شمس) در سراسر کشور، گفت: تا پایان امسال ۱۰ هزار مرکز بهداشتی، تشخیصی و درمانی کشور به این شبکه متصل خواهند شد.

دکتر حسین ریاضی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تاکنون ۸۸۰ مرکز بهداشتی، تشخیصی و درمانی به شبکه ملی سلامت (شمس) در سراسر کشور وصل شده‌اند.

وی گفت: شبکه ملی سلامت زیر ساخت ارتباطی کلیه مراکز بهداشتی تشخیصی درمانی در سراسر کشور است. تا پایان امسال ۱۰ هزار مرکز به این شبکه متصل می‌شوند و می‌توانند خدمات الکترونیکی را روی این شبکه راه‌اندازی کنند.

ریاضی، پرونده الکترونیک سلامت را یکی از خدمات شبکه ملی سلامت عنوان کرد و افزود: مباحث آموزش الکترونیکی، پژوهش الکترونیکی، دسترسی به منابع پژوهشی، خدماتی که در حوزه سازمان الکترونیکی ستاد یا مراکز بهداشتی درمانی می‌توان به مردم ارایه داد یا خدماتی که جنبه پیشخوان دولت دارد مانند صدور مجوزهای موسسات پزشکی، می‌توانند از راه دور و از طریق این شبکه ارایه شوند.

وی درباره پرونده الکترونیک سلامت نیز گفت: پرونده الکترونیک در دو حوزه بهداشت و درمان اجرا می‌شود. این موضوع در حوزه بهداشت با ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده است که نرم‌ افزارهای آن مبتنی بر IT طراحی شده است و هر استانی که بحث افتتاح پزشک خانواده را دارد در این بستر کار خواهد کرد.

ریاضی افزود: در حوزه درمان نیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرپایی به این سامانه متصل می‌شوند و اطلاعات را ارسال می‌کنند. در حوزه درمان تاکنون حدود ۹۰۰ هزار پرونده الکترونیکی تشکیل شده و در حال گسترش است. حدود ۱۵ استان از استان‌های کشور به این سامانه متصل هستند و تلاش آن است که سراسری شود.

مشاور وزیر بهداشت در پایان گفت: در برنامه پزشک خانواده، چه بحث ثبت نام مردم برای ورود به برنامه و چه خدماتی که دریافت می‌کنند، تمام اطلاعات به صورت الکترونیکی در این پرونده ثبت می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.