مشاور وزیر نفت به ایسنا خبر داد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار گازرسانی به مسکن مهر است

۱۲م آذر ،

Rouhollah Vahdari-1.jpg

مشاور وزیر نفت از گازرسانی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان شهریور ۹۲ با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

محمد امیرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد طرح مسکن مهر در سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده است که باید طبق تعهدات تا شهریورماه سال ۹۲ انجام شود.

وی دربارهٔ اعتبارات پیش‌بینی شده برای گازرسانی به واحد‌های مسکن مهر در کل کشور اظهار کرد: برآورد ما برای اعتبارات گازرسانی به طرح مسکن مهر ۶۰۰ میلیارد تومان بود، اما با توجه به افزایش قیمت‌ها بطور قطع این رقم تغییر می‌کند.

مجری گازرسانی به پروژه مسکن مهر با بیان اینکه برای این کار مشکل بودجه داریم که البته در حال حل شدن است، خاطر نشان کرد: تاکنون ریالی از وزارت راه و شهرسازی برای پروژه گازرسانی به واحد‌های مسکن مهر دریافت نکردیم و همه هزینه‌ها از محل بانک‌ها و منابع داخلی تامین شده است.

تاکنون ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر گاز گرفته اند

امیرخانی دربارهٔ حجم کار انجام شده تاکنون اعلام کرد: تا امروز به ۴۶۰ هزار واحد مسکن مهر گازرسانی کردیم و دراین رابطه هیچ‌گونه بدهی به پیمانکاران نداریم.

وی ادامه داد: طبق تعهدات، تا پایان سال جاری گازرسانی به ۴۵۰ هزار واحد دیگر انجام می‌شود و تا پایان شهریور سال آینده هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد انشعاب گاز می‌گیرند.

مشکلات لوله کشی از دلایل تاخیر در گاز رسانی

مشاور وزیر نفت در بیان سبب مشکلات گازرسانی در بعضی شهرهای تازه که طرح مسکن مهر در آنها اجرا می‌شود، مشکلات به وجود آمده در لوله‌کشی در بعضی از واحد‌ها را یکی از دلایل عنوان و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان امنیت لوله‌ها در بعضی شهرها را تایید و تضمین نکرده است.

به گفته‌ی وی، زمانی می‌توان به واحد‌های مسکونی گازرسانی کرد که سازمان نظام مهندس ساختمان کشور ایمنی لوله‌ها را تایید و به ما اعلام کند. در غیر این‌صورت نمی‌توانیم گاز را متصل و کنتور‌ها را واگذار کنیم.

مشکل گازرسانی ۶۴۰۰ واحد آماده پردیس حل می گردد

امیرخانی مشکل تایید‌نشدن لوله‌کشی را در تمام شهرهای تازه هم‌چون پردیس، پرند، گلبهار مشهد و صدرای شیراز اعلام کرد و افزود: این مشکلات پاره وقت است و حل می‌شود. در ۶۴۰۰ واحدی که به زودی در پردیس افتتاح می‌شود نیز این مشکل وجود داشت اما در حال حل شدن است.

وی از توپوگرافی و عوارض زمینی به عنوان اصلی‌ترین مشکل در گازرسانی به واحد‌های پروژه مسکن مهر نام برد و گفت: برای لوله‌کشی حتما باید عرض گذر به ما اعلام شود.

مجری گازرسانی به پروژه مسکن مهر خاطر نشان کرد: گازرسانی به سبب خطری که دارد بعد از کار دیگر سازمان‌های خدماتی همچون آب و فاضلاب انجام می‌شود. پیش از این سازمان‌ها، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم طراحی و گرفتن پیمانکار است.

امیرخانی ادامه داد: اگر ارتفاع خاک را به درستی به ما اعلام نکنند نمی‌دانیم لوله را باید در چه عمقی بگذاریم و این می‌تواند خطر‌ساز باشد. اگر این موانع برداشته شود و بر کف خیابان و باز‌بودن معابر اعلام شود گازرسانی صورت می‌گیرد.

گازرسانی به ۸۰ هزار واحد پردیس آغاز شده است

وی به گازرسانی به شهر پردیس و واحد‌های مسکن مهر در حال ساخت در این شهر نیز اشاره کرد و گفت: در پردیس برای گازرسانی به ۸۰ هزار واحد طراحی و کار را آغاز کرده‌ایم تا گاز را منتقل کنیم.

وی مشکل در پایگاه اینترنتی دره بهشت پردیس که شامل ۳۵ هزار واحد می‌شود را جابه‌جایی خط ۴۵ اینچی تهران اعلام کرد و افزود: در حال جابه‌جایی این خط هستیم تا از محیطی بهتر استفاده کنیم.

مشاور وزیر نفت در پایان تاکید کرد: در بحث گازرسانی در پروژه مسکن مهر از دیگر سازمان‌های خدمات‌رسان جلوتر هستیم امری که وزیر راه نیز آن را تایید می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.