مشایی:هجمه‌های وسیع و توهین‌های بسیاری علیه دولت می شود

خبرگزاری آریا – رئیس‌ دفتر رییس جمهور با اشاره به برجسته و روشن بودن خدمات دولت و اذعان عمومی به اینکه این خدمات در کشور بی‌سابقه بوده و چندین برابر دوران مشابه کار صورت گرفته است، گفت: به جای تقدیر و تشویق دولت، هجمه‌های وسیع علیه دولت صورت می‌گیرد، چرا که کسانی که در خدمات مشارکت ندارند، تصور می‌کنند اگر رییس‌جمهور و یا دولت را بخاطر خدماتشان تشویق کنند، این تشویق ها شامل حال آنها نمی‌شود، در حالی که خدمات دولت، متعلق به مردم، نظام، قرآن و برآمده از اعتقاد به خدا است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، اسفندیار رحیم مشایی ظهر امروز (‌شنبه) در مراسم تقدیر از بازنشستگان دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه وظیفه‌شناسی اقتضاء می‌کند، قدردان خدمات انسان‌های شایسته و خدومی باشیم که پیش و یا هم زمان با ما مشغول به ارائه خدمات بودند و در این راستا باید رنج و سختی های افراد در مسیر ارائه خدماتشان لحاظ شود، گفت: هر چند که خدمات هر یک از ما در طول دوران خدمت جزئی و ناچیز است، اما باید به جزئی ترین کارها و خدمات نیز اهمیت داده و آنها را مورد تکریم قرار دهیم.
مشاور ارشد رییس‌جمهور با اشاره به اینکه نظام اداری در کشور با مشکلات فراوانی مواجه است و خدمت در این نظام مطمئناً با دشواری‌هایی نیز همراه خواهد بود، اظهار داشت: اصولاً زندگی این جهانی همراه با رنج و سختی است و انجام کارهای مختلف و ارائه خدمات همواره با رنج آمیخته است.
رحیم مشایی ادامه داد: رنجها و سختی هایی که در مسیر کار کردن وجود دارند، نباید مانع عمل کسانی که تصمیم به انجام کار و خدمت دارند، باشد و نباید در مقابل مشکلات و سختی‌ها از انجام مسئولیت کوتاه آمد و یا از انجام آن بازماند.
رییس‌ دفتر رییس جمهور با بیان اینکه بازنشستگی در حقیقت پایان دوره‌ای از کار و تلاش و ورود به دوره‌ای جدید است، تصریح کرد: ارزش‌گذاری به رنج و کار خدمتگزاران موجب می‌شود، تا نگاه افراد جدیدی که به محیط کار وارد می‌شوند، به مجموعه کاری خود نگاه مثبتی باشد و در این راستا هرکس زحمت بیشتری کشیده و به ظرائف و دقائق وظایف خود توجه داشته و در سخت ترین شرایط مسئولیت خود را به نحو احسن انجام می دهد، شایسته کرامت و ارزش‌گذاری بیشتر است.
مشاور ارشد رییس‌جمهور با اشاره به اینکه البته ارزش‌گذاری واقعی خدمات هرگز آن چیزی نیست که توسط انسان‌ها صورت می‌گیرد، بلکه باید خداوند ارزش اصلی اعمال انسان را مورد محاسبه قرار دهد، گفت: عده‌ای هستند که به دلیل جاه‌طلبی، فرصت‌طلبی و دنیاطلبی شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت‌های سنگین می‌برند که انجام آنها هیچ ارزش و اجری نزد پروردگار نخواهد داشت.
رحیم مشایی با بیان اینکه بسیار مناسب است که انسان‌ها، بخاطر نقص‌هایی که در کارهای خود نسبت به هم داشته‌اند از یکدیگر عذرخواهی کرده و حلالیت بطلبند، خاطرنشان کرد: بسیاری از ما ممکن است در مواقعی اشتباه کرده و در تصمیمی نادرست مشارکت داشته و یا از آن حمایت کرده و یا در برابر تصمیمات درست و به حق از خود مقاومت نشان داده باشیم که باید در ازای آنها حلالیت بطلبیم.
رییس‌ دفتر رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: امروز با وجود اینکه خدمات دولت همانند دُر، تلألوء داشته و بسیار برجسته و روشن بوده و همگان اذعان دارند که این خدمات در کشور بی‌سابقه بوده و چندین برابر دوران مشابه کار صورت گرفته است، هجمه‌های وسیع و توهین‌های بسیاری علیه دولت صورت می‌گیرد، چرا که بسیاری از کسانی که در خدمات مشارکت ندارند، تصور می‌کنند اگر رییس‌جمهور و یا دولت را بخاطر خدماتشان تشویق کنند، این تشویق ها شامل حال آنها نمی‌شود، در حالی که خدماتی که انجام می‌شود متعلق به مردم، نظام، قرآن و برآمده از اعتقاد به خدا است.
مشاور ارشد رییس‌جمهور با بیان اینکه جامعه ای که خود را متعلق به خدا بداند، اما عملکردی نداشته باشد، خدایی نیست، گفت: امروز افتخار ما این است که دولت شعارهای امام و انقلاب را زنده و به تعبیر مقام معظم رهبری قطار خارج شده از ریل را به ریل اصلی خود بازگرداند و بر ارزش‌ها ایستادگی کرد، بیشترین خدمات را ارائه نمود و در داخل و خارج از کشور عزت کسب کرد.
رحیم مشایی با بیان اینکه اجرای عدالت در جامعه همواره مشکلاتی را به دنبال دارد، اظهار داشت: شنیدن سخن حق و عمل کردن به آن کاری سخت و دشوار است و این در حالی است که هیچ کس نمی‌داند، چه میزان فرصت در اختیار دارد و لذا نباید انجام کارها را به آینده واگذار کرد.
رییس‌ دفتر رییس جمهور ضمن تقدیر از خدمات بازنشستگان دفتر رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد تا از خدمات و فعالیت‌های آنها در بخش‌های مختلف بهره‌گیری شود.
مشایی در بخشی دیگر از سخنان خود بالاترین اجر انسان در مقام تقرب الهی را شناخت خدا دانست و آن را در گرو شناخت انسان از خودش عنوان کرد و گفت: با شناخت الهی همه شناخت ها امکان پذیر بوده و اگر خداوند خودش را به ما نشان ندهد، نمی توانیم پیامبر و امامان را بشناسیم؛ این امر مستلزم رابطه ای دو طرفه است.
وی با بیان اینکه بعد از شناخت خدا و پیامبر هر انسانی باید امام زمان خود را بشناسد و اگر انسانی بدون شناخت امام زمان خود از دنیا برود، به مرگ جاهلیت مرده است، اظهار داشت: شناخت و معرفت نسبت به خدا، پیامبر و امام عصر(عج) همان چیزی است که انسان را از مرگ جاهلی نجات می دهد و ماه رمضان فرصت مناسبی برای رسیدن به درجات والای معنویت در زندگی، از جمله شناخت امامان در اختیارانسان قرار می دهد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.