مشایی: خدمات شهید شاطری در جنوب لبنان سبب تحکیم دوستی میان دو ملت شد

۲۳فروردین۱۳،

مشایی گفت: خدمات شهید شاطری در جنوب لبنان تحکیم دوستی میان دو ملت ایران و لبنان که از جمله اهداف مهم دیپلماسی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است را سبب شده بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، ˈاسفندیار رحیم مشایی درحاشیه چهارمین سفر استانی هیئت دولت به استان سمنان، بر مزار ˈشهید حسن شاطریˈ درامام زاده یحیی(ع) این شهر حضور یافت و با قرائت فاتحه برای این سردار رشید اسلام ، علو درجات را از درگاه خدای متعال مسالت کرد.

مشایی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص آشنایی خود با شهید شاطری گفت: شهید شاطری از دوستان قدیمی من در غرب کشور بود و از سال ۶۳ همدیگر را می‌شناختیم.مدتی در غرب با هم همکار بودیم که پس از مدتی او در سنگر دیگری و من در جای دیگری به فعالیت ادامه دادم ولی همچنان ارتباط و دوستیمان را با هم داشتیم.

وی با بیان این که شهید شاطری، نماینده دولت و رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان بود، ادامه داد:در سفر رئیس‌جمهور به لبنان شاهد خدمات ویژه ایشان و رضایت‌مندی مردم لبنان از این خدمات بودیم که این رضایت‌مندی کاملا برجسته و مورد توجه بود.

مشایی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی شهید شاطری گفت: شهید شاطری فردی جامع‌الاطراف، شجاع، دلیر و با روح وسیع، خدمتگزار، خوش فکر، جدی و مستحکم در دفاع از مرزها و ارزش‌ها و دارای روحیه مروت و مودت نسبت به مردم بود.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: خدمات شهید شاطری در جنوب لبنان سبب خوش‌بینی مردم جنوب این کشور به روابط با ایران شده بود و تحکیم دوستی میان دو ملت ایران و لبنان که از جمله اهداف مهم دیپلماسی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است را سبب شده بود.

مشایی با بیان اینکه شهید شاطری در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرد، افزود: عوامل مزدور صهیونیست این بزرگوار را به شهادت رساندند اما تشییع جنازه وی نشان داد که یاد و خاطره شهیدان جاودان است و مردم بر ادامه راه آنها و اهدافشان پافشاری می‌کنند.

مشاور رئیس‌جمهورخاطر نشان کرد: به دلیل سفر چهارم دولت به استان سمنان، توفیق پیدا کردم که از فرصت به دست آمده بین برنامه‌های کاری، بر سر مزار این شهید سرافراز حضور یافته و ارادت شخصی و قلبی خود را اعلام نمایم. و همچنین فرصتی حاصل شد تا از امامزاده یحیی(ع) و سایر مزار شهیدان حاضر در این امامزاده جلیل‌القدر زیارت نمایم و نسبت به آنها ادای احترام کنم.

وی با تجلیل از نگاه فرهنگی شهید شاطری افزود: شهید شاطری معتقد بود، اصلی‌ترین جبهه در مبارزه با استکبار، جبهه فرهنگی و ارزش‌هاست و از این نظر حتی زمانی که مسئول بازسازی جنوب لبنان بود در اجرای پروژه‌های عمرانی بیش از جنبه فیزیکی و سخت‌افزاری و عمرانی به جنبه نرم‌افزاری و فرهنگی آن توجه داشت.

رئیس دبیرخانه جنبش غیر متعهدها ادامه داد:همین نگاه فرهنگی شهید شاطری در انجام خدمات عمرانی، سبب شده بود تا خدمات او بیشتر مورد توجه باشد و اثرگذاری خود را نشان دهد.

مشایی گفت: شهید شاطری در کمال شجاعت اقدام به ساخت و احداث پارکی با فضاهای سبز زیبا و داشتن فضاهای فرهنگی در جنوبی ترین نقطه لبنان و هم‌مرز با سرزمین‌های اشغالی کرد که این پارک هم اکنون زیباتر و بهتر از پارک ساخته شده توسط رژیم غاصب صهیونیستی است.

مشاور رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد:شهید شاطری با نگاه عمیق خود، برای هر بخشی از این پارک نام استان‌های ایران را گذاشته است که نشان دهنده نگاه عمیق و فرهنگی او به این مسائل بود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.