مشایی شایستگی ریاست دبیرخانه جنبش “غیرمتعهدها” را ندارد

۰۹اردیبهشت،

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد ضعیف دبیرخانه جنبش غیر متعهدها گفت: مشایی شایستگی ریاست دبیرخانه جنبش “غیر متعهدها” به عنوان یک جنش تاثیرگذار و جهانی را ندارد.

سیدباقر حسینی  نماینده مردم زابل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، از عملکرد ضعیف دبیرخانه جنبش “غیر متعهدها” انتقاد کرد و گفت: با گذشت ۸ ماه از ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، تاکنون هیچ اقدام مثبتی از دبیرخانه این جنبش تاثیرگذار و جهانی ملاحظه نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه عملکرد دبیرخانه جنبش غیر متعهدها ضعیف است، افزود: این دبیرخانه هیچ اقدام موثری در خصوص  مسائل مربوط به جهان اسلام و کشورهای منطقه‌ای انجام نداده و موضوعات را پیگیری نکرده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دبیرخانه جنبش غیر متعهدها فقط اسم بزرگی است که برخی‌ها آن را به یدک می‌کشند.

حسینی در ادامه به جایگاه رئیس دبیرخانه جنبش غیر متعهدها اشاره کرد و اظهارداشت: باید کسانی به ریاست دبیرخانه این جنبش انتخاب شوند که به لحاظ سابقه و تخصص توانمند باشند و این در حالیست که مشایی سابقه قابل اعتمادی برای این پست نداشته و ندارد.

این در حالی است که علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چندی پیش در نشست خبری خود در پرسش به این سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تاکنون از ظرفیت جنبش غیر متعهدها برای حل بحران سوریه به نحو احسن استفاده شده است یا نه، گفت: خیر، متاسفانه دولت از ظرفیت این جنبش برای رفع بحران سوریه استفاه لازم را نکرده است.

بر همین اساس علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه برای پاسخگویی در قبال کم‌کاری جنبش غیرمتعهدها در خصوص مسائل منطقه به کمیسیون امنیت ملی مجلس فراخوانده شده است.

گفتنی است جنبش غیرمتعهدها بعد از سازمان ملل متحد دومین مجمع بزرگ بین‌المللی است که ۱۲۰ کشور جهان در آن عضو می باشند.

با برگزاری شانزدهمین نشست جنبش غیر متعهدها که از ۵ تا ۱۰ شهریور ماه به مدت ۶ روز در تهران برگزار شد، ریاست این جنبش از مصر به جمهوری اسلامی ایران انتقال یافت.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.