مشتاقان «شرح اسم» از دریافت آن محروم ماندند!

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «شرح اسم» که صبح روز شنبه ۱۴ مرداد ماه در حوزه هنری برگزار شد با حواشی جالبی همراه بود.

محمد صالح‌ علاء نویسنده و مجری رادیو و تلویزیون در حالی قصد شرکت در این مراسم را داشت که در خیابان روبروی در ورودی حوزه هنری از عابرین نشانی حوزه هنری را سوال می‌کرد.

علی معلم دامغانی پیش از ورود به سالن سوره حوزه هنری دقایقی هدایت الله بهبودی را به بخش ساکتی از لابی تالار سوره برده و با وی صحبتی خصوصی داشت.

میهمانان این مراسم طیف وسیعی از چهره‌های فرهنگی را در برمی‌گرفتند که در میان آنها رسول جعفریان رئیس کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی به دلیل کمبود وقت با وجود اعلام قبلی امکان سخنرانی نیافت.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در هنگام ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سالن مراسم شخصا به استقبال وی رفت و او را تا محل نشستن همراهی کرد. حوزه هنری و وزارت ارشاد در چند هفته اخیر اختلاف نظرهایی درمورد اکران برخی فیلم‌ها در سینماهای وابسته به حوزه هنری داشته‌اند. 

ماکت طراحی شده برای رونمایی از کتاب «شرح اسم» نیز در نوع خود قابل توجه بود. این ماکت قالبی بزرگ از کتاب شرح اسم را در بر می‌گرفت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را از جلد کتاب بیرون کشیده و از آن رونمایی کرد.

حجت الاسلام سید محمود دعایی رئیس موسسه اطلاعات در هنگام رونمایی از کتاب با حضور بر روی سن، از هدایت‌الله بهبودی تدوین کننده این کتاب خواست نسخه‌ای از کتابش را به او هدیه بدهد که بهبودی نیز نسخه‌ای از کتاب را از روی میز رونمایی برداشت، امضا کرد و به او داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از مراسم رونمایی از کتاب با اهدای یک تابلو فرش به بهبودی و یک جلد قرآن نفیس به حجت الاسلام خزائی از آنها تقدیر کرد.

درخواست عکاسان از بهبودی برای ایستادن بر روی سن به منظورعکس گرفتن منجر به این شد که وی دقایقی پس از شروع سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان بر روی سن باقی مانده و درخواست عکاسان خبری را اجابت کند.

علی رغم اشتیاق حاضرین در این مراسم که تقریبا سالن سوره را پر کرده بودند، از سوی ناشر نسخه‌هایی از کتاب برای اهدا به حاضران که رسم معمول چنین مراسم‌هایی به شمار می‌رود، در نظر گرفته نشده بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.