مشترکان همراه اول: پیامک انصراف از دریافت پیامکهای تبلیغاتی داده ایم اما قطع نشده است!

مشترکان همراه اول: پیامک انصراف از دریافت پیامکهای تبلیغاتی داده ایم اما قطع نشده است!

حمیدرضا طهماسبی‌پور – اعتماد : اگر از آن دسته افرادی باشید که عادت به خاموش کردن تلفن همراه خود در طول شبانه‌روز ندارید، بارها این تجربه را داشته‌اید که با صدای پیامکی در نیمه‌شب بیدار شده باشید و در عین ناباوری تبلیغی از یک خدمت یا کالایی غیرمرتبط با نیازهایتان را رویت کرده باشید.

به طور حتم بارها شده است که در انبوه پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های مهم‌تر را ندیده و این سوال را از خود پرسیده باشید که به چه اجازه‌یی این پیامک‌ها برای شما ارسال می‌شود؟ و آیا راه خلاصی از این حجم تبلیغات اجباری وجود دارد یا خیر؟
بر این اساس بود که موضوع قطع پیامک‌های تبلیغاتی که در سال گذشته رسانه‌یی شد، برای بسیاری از مشترکان مهم و قابل تامل شد که بدانند کی این اقدام قانونی در برخورد با این رویه صورت می‌پذیرد.
مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون کسب اجازه قبلی از مشترک، از روز ۱۹ بهمن ماه سال گذشته به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد تا این اپراتورها ملزم به اجرای آن باشند، اما با این وجود هنوز هم این ارسال پیامک تبلیغاتی تداوم دارد و همچنان مورد اعتراض برخی مشترکان است.
ارسال پیامک‌های تبلیغی در حالی از سوی اپراتورهای تلفن همراه ادامه دارد که چندی پیش، همراه اول در پیامکی به مشترکان خود گزینه انصراف را معرفی کرده بود اما با این وجود، این رویه غیرقانونی ادامه دارد.
همراه اول با وجود گذشت یک‌ماه از ارسال این پیامک‌ها به تبلیغات حداکثری بدون اجازه مشترکان ادامه داده و در این باره سکوت کرده است.

یک انصراف از دریافت
در این باره چندی پیش بود که برای مشترکان همراه اول پیامکی ارسال شد که در قالب آن به مشترکان ناراضی از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی گفته شده بود می‌توانند از دریافت این نوع پیامک‌ها انصراف دهند.
در این پیامک آورده شده بود که: «مشترک گرامی، در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی عدد ۱ و در صورت تمایل عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال فرمایید»
در ادامه هم همراه اول به مشترکان خود توضیح داده بود که در صورت عدم پاسخ، وضعیت جاری ادامه می‌یابد.
به روایت این پیامک که برای برخی مشترکان ارسال شده است این پیامک رایگان و برای مشترک ارسال آن هزینه‌یی در بر نخواهد داشت.
به هر حال، با توجه به اینکه این پیامک برای بیشتر مشترکان ارسال شد، هم‌اکنون با گذشت بیش از یک‌ماه از این پیامک‌ها بسیاری از مخاطبان با ابراز نارضایتی از ادامه ارسال تبلیغ‌های پیامکی خبر از خلف وعده همراه اول می‌دهند.

مشترکان: پیامک انصراف از دریافت دادیم اما قطع نشد
براساس این گزارش، برخی از شهروندان با بیان این مطلب اعلام می‌دارند که با وجود ارسال شماره ۱ به شماره پیامک ۸۹۹۹ هنوز این پیامک‌ها برای آنها ارسال می‌شود. همراه اول در پیامک‌های خود به مشترکان گفته بود که مشترکان ناراضی همراه اول می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۸۹۹۹ از مزاحمت این تبلیغات برای همیشه رها شوند.

مدیرعامل همراه اول چه گفت؟
در این باره، صدوقی مدیرعامل همراه اول در پاسخ به اینکه چرا با وجود نظرسنجی همراه اول، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مانند سابق ادامه دارد و سرانجام روش همراه اول برای حل این موضوع چیست، گفته است قبلا ارسال پیامک نظرسنجی برای مشترکان در یک مرحله انجام شد؛ اما اخیرا دوباره هماهنگی‌ دیگری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده است.
وی افزود: پس از این هماهنگی مقرر شد برای گرو‌ه‌های ۵۰۰ هزار نفری از مشترکان پیامک نظرسنجی، پیامک‌های تبلیغاتی ارسال و نظرشان اخذ شود و دیگر بر اساس نظرشان عمل خواهد شد.
صدوقی به فارس گفته بود این کار آغاز شده است، حال آنکه در عمل چنین چیزی رخ نداده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در پاسخ به این سوال که مشترکان تا چه زمانی منتظر دریافت پیامک‌ نظرسنجی باشند، گفته که ظرف یک‌ماه تمام مشترکان همراه اول این پیامک انصراف را دریافت خواهند کرد اما در عمل این گونه نشده و ابهام و بلاتکلیفی در این حوزه ادامه دارد.

پورتال همراه اول چه می‌گوید؟
پورتال همراه اول در این خصوص نوشته است: مشترکین تلفن همراه که تمایلی به دریافت پیام کوتاه تبلیغاتی ندارند می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی ۰۹۹۹۰ تماس حاصل فرمایند. همراه اول در این بخش از سایت خودmci.ir/web/mobile/prepaid-smsمی‌نویسد: مشترکین می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به تکمیل فرم مربوطه و ارائه مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی، آخرین قبض پرداختی) اقدام کنند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سهیلا زایری:

    سلام.من چندین بار انصراف خودم را از دریافت پیام های تبلیغاتی اعلام کرده ام ولی همچنان پیام ها ارسال میشوند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.