مشترکان تلفن‌همراه بیشتر از ساکنان کره خاکی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سازمان جهانی مخابرات وابسته به سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده است تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۶٫۸ میلیارد مشترک تلفن همراه در سراسر جهان حضور خواهند داشت که این رقم تقریبا بیشتر از ساکنان کره خاکی است.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، "سازمان جهانی مخابرات"(ITU) در گزارش معروف سالانه خود با عنوان "سنجش جامعه اطلاعات ۲۰۲۴" اعلام کرد: خطوط پهن‌باند موبایلی که روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی مورد استفاده قرار  می‌گیرند به پرسرعت‌ترین بخش در بازار جهانی فناوری ارتباطات و اطلاعات تبدیل شده‌اند.
 
اعداد و ارقامی که روز جاری انتشار یافت‌ه‌اند نشان می‌دهد که افزایش درخواست بازار جهانی برای محصولات و خدمات مختلف فناوری ارتباطات و اطلاعات(ICT) با کاهش پیوسته قیمت‌ها برای خدمات موبایلی و پهن‌باند همراه است و در کنار آن رشد قابل ملاحظه‌ای در بازار جهانی نسل سوم خدمات موبایلی(۳G) صورت گرفته است.
 
سازمان جهانی مخابرات وابسته به سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۶٫۸ میلیارد مشترک تلفن همراه در سراسر جهان حضور خواهند داشت که این رقم تقریبا بیشتر از ساکنان کره خاکی است.
 
کارشناسان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که امسال بیش از ۲٫۷ میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت متصل خواهند شد که البته سرعت دسترسی آن‌ها به اینترنت و هزینه‌ای که برای این خدمات پرداخت می‌کنند بسته به مناطق جغرافیایی مختلف، متفاوت است.
 
خطوط پهن‌باند موبایلی از طریق شبکه‌های مخابراتی ۳G و ۳G+ با میانگین سالانه ۴۰ درصد در حال رشد است و گفته می‌شود که هم‌اکنون ۲٫۱ میلیارد مشترک تلفن‌همراه در جهان معادل ۳۰ درصد کل صاحبان سیم‌کارت در دنیا از خدمات این شبکه‌ها بهره می‌برند. همچنین گفته می‌شود که ۵۰ درصد تمام مردم جهان هم‌اکنون تحت پوشش شبکه مخابراتی ۳G قرار دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.