قیمت آریو صفر و فروش اقساطی آریو سایپا در اسفند ۱۴۰۲

خودرو آریو سایپا در مدت زمان زیادی از فروش آن گذشته توانسته جای خود را در بازار خودرو ایران باز کند، در این خبر به بررسی مشخصات فنی آریو سایپا، شرایط فروش اقساطی و قیمت آریو صفر در بازار امروز در اسفند ۱۴۰۲ می پردازیم.

به گزارش ممتازنیوز با بررسی های انجام شده از سطح بازار آزاد، قیمت آریو صفر مدل ۹۹ یا ۱۴۰۰ امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در بازار آزاد ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان می باشد که براساس کمترین قیمت روز آریو در بازار آزاد خودرو تهران و آگهی های درج شده در سایتهای خرید و فروش خودرو جمع آوری شده است.

آریو سایپا

سایپا برای تکمیل سبد محصولات خود یکی از محصولات گروه خودرو سازی زاتوی ZOTYE به نام Z300 را برای تولید انتخاب کرده و نام آن را به S300 ‌ وسپس به آریو سایپا تغییر داد که در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا می شوید.

آنچه که محتمل است خرید کل امتیاز این خودرو است چرا که برند خودرو نیز به سایپا تغییر پیدا کرده و اکنون ما فقط آریو سایپا را می شناسیم.

با توجه به اینکه شاسی خودرو از تویوتا به اشتراک گرفته شده و موتور خودرو نیز همان موتور میتسوبیشی لنسر است( تولیدی در چین) می توان گفت حداقل از لحاظ تکنولوژی استفاده شده خودروی بدی به نظر نمی رسد و به عنوان محصول جدید با برند سایپا از این محصول استفاده کرد.

مشخصات فنی آریو سایپا

طراحی بیرونی خودرو آریو سایپا تقریبا همان نسل دوم  تویوتا آلیون است که از سال ۲۰۰۷ بر روی خط تولید تویوتا قرار گرفته است.

اگر عبارت TOYOTA ALLION 2007 را در گوگل سرچ کنید تصویر بسیار آشنایی به چشمانتان خواهد خورد و حتی ممکن است تصور کنید اشتباهاً عبارت Zotye Z300 را تایپ کرده اید! تشابهات از حالت الهام گرفتن (مثل تشابه برلیانس و ب ام و) فراتر رفته و اگر به لوگوی کمپانی سازنده دقت نکنید، تشخیص اینکه کدامیک تویوتاست و کدامیک زوتای دشوار می باشد. اگر چه بررسی طراحی یک امر سلیقه ای است اما در کل می توان نمره قبولی را به ظاهر این خودرو داد،‌مخصوصا بخش جلویی خودرو از طراحی جذاب و گیرایی برخوردار است اما بخش عقب طراحی ساده تری را دارد. اما در هر صورت بخش های مختلف خودرو با هم هماهنگی خوبی را دارند.

مزایا و معایب آریو

از معایب خودرو آریو سایپا میتوان به موارد زیر اشاره گرد: فضای داخلی خودرو آریو در قسمتهایی پلاستیکی و بسیار خشک و در برخی نواحی نرم و با کیفیت است. کیلومتر شمار با یک شیب ملایم به سمت عقب و پایین قرار گرفته ، کنترل کردن سرعت را در حین رانندگی گاها راحت نیست. نحوه قرار گرفتن پشت فرمان متناسب و ارگونومیک است. صندلی ها تقریبا خشک و آنچنان راحت نیستند. از جمله مزایای آریو فضای سرنشینان داخلی خودرو است که به خوبی طراحی شده و با توجه به سایز خودرو مناسب یک خانواده ۴ نفره برای سفر است. از این جهت بالاتر از برخی رقبای هم رده چینی خود قرار می گیرد. طراحی داشبورد در نهایت سادگی است ویک صفحه نمایش بزرگ در وسط و سیستم تهویه مطبوع خودکار در زیر آن خودنمایی می کنند.

پس از روشن کردن موتور خودرو، صدای پیشرانه به شدت و به  راحتی وارد کابین می شود آنچه که مشخص است عایق بندی ضعیف بدنه در برابر صدا های مزاحم است. در حین شتابگیری این وضعیت بدتر از قبل می شود.

مشخصات موتور آریو سایپا

موتور ۱٫۶ لیتری میتسوبیشی با توان  117 اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و ۱۵۱ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰  با همراه یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک وظیفه به حرکت در آوردن آریو ۱۳۲۵ کیلوگرمی را دارد. موتور میتسوبیشی خودرو آریو سایپا در یک کمپانی تحت نظارت خود میتسوبیشی در چین تولید می شود در نتیجه انتظار کیفیت بالای عملکردی را از این خودرو داشتیم اما آنچه که پس از اولین تلاش برای شتابگیری دیده شد ضعف عملکرد گیربکس بود. گیربکس در دادن معکوس و حتی سبک کردن دنده بسیارناهماهنگ با موتور عمل می کند، در شتاب اولیه و مخصوصا استارت اولیه کند و سنگین شروع به شنابگیری می کند،اگرچه کیفیت تعویض دنده نرم ، بی صدا و بدون ضربه است.

سیستم تعلیق خودرو نرم تیون شده است و به نظر می رسد کاملا مورد علاقه مصرف کننده ایرانی خواهد بود البته نرم بودن بیش از اندازه سبب شده که مانور پذیری خودرو با مشکل مواجه شود. باید تاکید کرد قطعا برای یک خودروی خانوادگی در درجه اول راحتی و آسایش مهم است.

سیستم ترمز خودرو عملکرد خوب و مطمئنی  از خود نشان می دهد. دید خودرو به بیرون با توجه به شیشه های جانبی خوب و راضی کننده است. با توجه به آپشن  دوربین عقب  و آینه های جانبی مناسب دنده عقب گرفتن به سادگی انجام می پذیرد.سازنده مصرف سوخت این خودرو را ۶٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده که باید دید در سیکل شهری تا چه میزان افزایش خواهد یافت.قیمت رسمی این خودرو توسط سایپا ۵۶ میلیون تومان اعلام شده که این خودرو را از نظر قیمنی در کنار جیلی امگراند ۷ قرار خواهد گرفت و همینطور جک جی ۵ خواهد بود.

فروش اقساطی آریو اسفند ۱۴۰۲

توجه: طرح فروش اقساطی آریو ۱۶۰۰ دستی و اتوماتیک در حال حاضر برای اسفند ۱۴۰۲ ظرفیت ندارد و در صورت اعلام ظرفیت جدید از طریق همین خبر اطلاع رسانی خواهد شد.

جدول امکانات و مشخصات آریو

کلاسسدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)۱۶۰۰
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده۴
تعداد سیلندر۴
قدرت موتور (اسب بخار)۱۱۲
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)۷٫۶
نوع سوختبنزین
اوردرایودارد
ترمز جلودیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقبدیسکی
رینگ (اینچ)۱۶
تعداد سرنشین۵
طول (سانتی‎‏متر)۴۵۶٫۵
عرض (سانتی‎‏متر)۱۷۶٫۶
ارتفاع (سانتی‎‏متر)۱۴۸٫۶
شتاب ۰ تا ۱۰۰ (ثانیه)۱۱٫۵
حجم باک (لیتر)۵۵
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کنترل آب و هوای اتوماتیکدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواراننده/سرنشین/جانبی/
کمربند پیش کشندهدارد
تهویه مطبوعدارد
پورت USB/AUX/IPODدارد

تصاویر خودرو آریو سایپا

آریو سایپا
آریو سایپا
آریو سایپا
آریو سایپا
آریو سایپا
آریو سایپا
آریو سایپا
آریو سایپا
تا این لحظه ۳۸نظر ثبت شده
  1. فائزه:

    ما داریم عالی، هم سواری نرم، هم خیلی جا دار و بزرگ، مصرف سوخت خیلی پایین داری و قیمتش خیلی مناسب من جک جی فور جی تری و هایما و برلیانس و دنا همه رو سوار شدم یه سر و گردن از راحتی از همشون بالاتره

  2. حسن ناصری:

    سلام .سایت عزیز ممتاز نیوز ،فکر نمی کنید سایت شما قیمت آریو اتومات را نصفه قیمت اعلام کرده ؟ سایت باما رو که الان دیدم با اینکه قیمت اون هم برای آریو اتومات نسبت به بازار کم زده قیمت ۷۰۰ رو برای ۹۸ زده شما زدید۶۲۰ اون هم برای مدل ۹۹!!!!!!. الان تو بازار قیمت ۹۸بالای ۷۵۰ هست . این قدرتو سر خودرو هایی که به درد دلالان نمی خوره نزدید.این خودروی خانواده محبوب خانواده های ایرانییه و کمتر مصرف کننده ای فروشندس.لطفا اصلاح قیمت فرمایید.

  3. خلیل:

    سلام آقای امیر خان شما چندتا کامت گذاشتید، یه جا گفتید نمایشگاه دارید، یه گفتید مکانیک هستید،،، شرمنده شما خواننده قهار مجله ماشین هستید وآرزوی خریدن برلیانس، به امید روزی که به ارزوتون برسید به حق علی،، ولی دوست عزیز الکی تز نده شما یک بار این دوتا ماشین و سوار می‌شود ی میفهمیدی برلیانس قابل قیاس با اریو نیست، برلیانس و باید با تیبا و ساینا مقایسه کرد نه با ی ماشین صد در صد»ژاپنی،،، اریو در کل ژاپنیه فقط گیربکسش هیونداییه، ولی نطر منو میخوای روزی که خواستی ماشین بخری ندید نخر اول امتحان کن بعد بخر،، گول این سایت ها رو هم نخور تمام این سایت ها مافیای خودرو ایران هستند، یا مزدور شون،،

  4. سالار:

    با سلام آریو تو رنج قیمتی بی همتاست، کل ماشینهای چینی یه طرف آریو یه طرف ۵ساله سوار میشم فقط خدایی یک دست لنت عوض کردم در حالی که قبلا هر دو سه سالی ماشین مو عوص میکردم از بس به سر و صدا می‌افتاد، خدا وکیلی تو این ۵سال یه کوچکترین صدایی نداره در ضمن سایت نوشته داشپو ت از مواد خشگه درحالی که ژله آیه دوم این که سندلبهاس خشگه، سندلی آریو دقیقآ مثل سندلیه هواپیما عالیه هزار کیلو متر هم رانندگی یک سره ک دم،،، فقط برای بنزین زدن پایین اومدم،، موفق باشید،

  5. هاتفی:

    سلام و عرض ادب
    داخل بازار اصلا اریو نیست چطوری شرایط فروش گذاشتید ؟

  6. حسن:

    سلام
    زیاد اطلاعاتی ندارم و یک سوال شاید بچه گانه دارم! اگر این آریو را خود شرکت ۶۳ تومان میدهد ، پس چرا در سایت ها برای صفر و کارکرده اش قیمت های ۲ الی ۳ برابری گذاشته اند؟؟؟ قبت نام الکی است و شرکت نمیدهد؟ یا ظرفیت محدود است و اصلا نمیتوان ثبت نام کرد؟ کجایش را متوجه نشده ام؟!

  7. رضا:

    میشه بگین شرایط اقساطی آریو چه جوریه

  8. رضا:

    سلام دوستان.به نظر من وقتی میخوای آریو بخری برید همون خودرو بسترن بی۳۰ رو از شرکت بهمن موتور خریداری کنید بهنره وهم از لحاظ ظاهر زیباتره

  9. ایمان ح:

    اونایی که منفی میزنن به این ماشین یا دارن و بنز و بی ام و میخرن که اصلا تو این پیج نمیان یا ندارن و از سوزش و اینکه قادر به خرید نیستن میان حرف میزنن.من چند ماه دارم تحقیق میکنم کسایی که سوارن هیچکس بدشو نگفته بدشو ندیده.این بدبختایی که منفی میزنن روی کاغذ مقایسه میکنن.مقایسه روی کاغذ و واقعییت نتیجه بدی داره.مثل بازی های فوتبال و بازیکنای فوتبال مقایسه شون روی کاغذ و واقعییت.باز هم میگم اگر ناراحتید خب نخرید.اگر دارید بنز بخرید اگر هم ندارید زر نزنید.اگر واقعا امتحان کردید نظراتتونو بدید.اکثر کارشناسهای رسمی توی سایتهای معتبر فقط یک ایراد گرفته اند اونم سنگین بودن اتاق نسبت به قدرت موتور ولی کسایی که سوار هستند میگن اصلا احساس نکردند حتی توی جاده هایی مثل هراز یا چالوس.لطفا از روی شکم حرف نزنید. باز هم امروز به تهران بسنده نکردم یکی از بهترین تعمیرکارهای سمنان اقای میرحسینی باهاش صحبت میکردم ا قاطعییت میگفتن حرف نداره.موتور تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن و ژاپنی ها هم پدر شرکت سازنده و در میارن تا سرتیفیکیت بهش بدن.سایپا از ۶تا ایربگ ۴تا شو در اورده با مانیتور که به قیمت ۷۴ ندش.تمام بنگاه دارا ریخته بودن تو نمایندگی های تهران چون از هفته پیش اعلام گردند با ۱۳.۵ تحویل فوری به مقدساتم قسم من رفتم نمایندگی پرچم توحید خانومه گفت با ارزش افزوده میشه ۱۴.۵ ولی همین الان بخشنامه کردن ۱۵.۵ باز هم داشتن بنگاه دارا میخریدن.ولی من یه اشنا پیدا کردم با ۱۴.۲ ماشینو بهم داد.اگر خواستید ادرسشو بهتون میدم اون نمایندگی که رفتم اصلا گول مافیای خودرو نخورید شتاب داره جا داره ماشین مردونه و بزرگه از پارس ۸سانت عقبش پهن تره‌سوخت ترکیبی پارس ۸.۶ این اریو ۶.۵ واقعا دم شرکتش گرم باید توی تبلیغش میگفتن مثل موسو با قلب تپنده میتسوبیشی.این سایتهایی که منفی میزنن میخوان برید ۳۵ میلیون جیرینگی بدید به ایرانخودرو که دنا و پارس و ات اشغالارو اب بکنن.بعدشم که به قول یه بزرگی میگفت تمام ماشینهای ایران داخلی با قطعات چینی هستن خب چه مرضیه قطعه درجه پایین چینی با مونتاژ داخل؟ادم‌میره ماشینی که۶۰% مسایل اصلیش چینیه درجه یک هست مثل شاسی و موتور و گیربکس میخره چه کاریه پارس یا دنایی بخره که ۹۰% قطعاتش ایرانیه مانیتورش چینی؟

    • نام شما...hesam:

      ایول

  10. منرتضوی:

    سلام دوستان
    من ال نود داشتم فروختم نمی دونم چی بگیرم رو هر ماشین میری یک سری معایب دارد اریو هم همین تور با این پول چه ماشین بگیرم بهتر ممنون میشم راهنمای کنید

    • حسین کمالی:

      اگر ماشین جدید و نسبتا متوسط میخواهی سایناexو اگر پول داری برلیانسh330بگیر ،فقط از ایران خودرو نگیر که کلاه گشادی از نظر قیمت و هزینه و مصرف سوخت سرت میرود،از تعمیر گاه بپرس

  11. مهران:

    من قصد خرید این ماشینو دارم .خواستم بدونم ک این ماشین درحال حاضر چطور وضعیتی داره ممنون میشم راهنماییم کنید

  12. حامد:

    آیا تو سربالایی با وجود اینکه اتاق برای این یه نظرم سنگین میباشد کم نمیاره

  13. زادمیر:

    سلام من حدود یک ماهه اریو اتومات گرفتم واقعا همه چیش عالیه و با برلیانس قابل قیاس نیس هم داخلش زیباست هم قیمتش نسبت به خودروهای تولیدی داخل با این مشخصاتی که داره میارزه من اچ ۳۳۰ داشتم قبلش اریو بهتره

  14. محمد:

    سلام من برلیانس گرفتم اونم پارس خودرویی الان بدجوری پشیمونم میخوام بفروشمش اریو بگیرم دوستم اریو داره خیلی راضیه

  15. آرش:

    الان اریو تاکسی فرودگاه بین المللی امام هستش من فکر نکنم برلیانسو بزارن بیاد تو فرودگاه ترمز عقب برلیانس کاسه ایه موتور ۱۵۰۰سی سی داره که اسبش هم خیلی کمه

  16. سیامک:

    سلام دوستان بنظر شما برلیانس h330بهتره یا آریو ۱۶۰۰ اتومات لطفا راهنماییم کنی
    ممنون

    • amir:

      برلیانس بگیر پارس خودروش خیلی عالیه

      • میکاییل:

        سلام آقا سیامک بنده مکانیک هستم اریو ماشین خوبی هستش نسبت به قیمتش و اصلا از لحاظ فنی با اریو قابل مقایسه نیست

      • میکاییل:

        سلام آقا سیامک بنده مکانیک هستم اریو ماشین خوبی هستش نسبت به قیمتش و برلیانس اصلا از لحاظ فنی با اریو قابل مقایسه نیست

        • حمید:

          برلیانسو میشه با تیبا مقایسه کرد خدایش اصلا با اریو قابل مقایسه نیست

        • میکاییلنام شما...:

          فکر کنم ۵۵باشه

  17. اسلام:

    من ۳ماه است دستیش گرفتم ماشین خوبیه از پارس وسمند بهتره جا داروزیباست

  18. مسعود:

    قیمت چنده?

  19. محسن:

    سلام دوستان من بین خرید خودرو آریو و جک جی۵ سر دوراهی قرار گرفتم لطفآ کمکم کنید که سریعتر تصمیم بگیرم.ممنون

    • amir:

      برلیانس بگیر پارس خودروش

  20. Reza:

    سلام. ماشین من ۳۰۰۰۰ تا کارکرده الانم از نمایندگی سایپا این پست رو میزارم،چند باری از اصفهان رفتم چالوس و رشت،اولین چیزی که متوجه میشی اینه که تو سربالای کم میاره موتور ۱۶۰۰ برای این اتاق کمه،گیربکس کمی صدا میده،لنت زود تموم میشه،ولی مصرفش عالیه،حرکت نرمی داره، در کل جک کنی بهتره

  21. کیوان:

    سلام عزیزان خسته نباشید لطفا راهنماییم کنید نظرتونو راجب اریو بدین هم دستیش هم اتوماتش کدومش بهتره من رو صدتا ماشین تحقیق کردم ولی بازم رسیدم ب اریو با اینکه شرایط و خوده ماشین و امکاناتش از خودروهای هم قیمتش سرتره ولی هنوزم سردرگمم ممنون میشم نظراتونو بدین تشکر.

    • امیر:

      عزیزم من نمایشگاه ماشین دارم من جای شما بودم برلیانس پارس خودرو رو انتخاب میکردم چون بدنه محکم تری داره لوازم بیشتره توربو هم دارد و خیلی دیگه ❤❤❤

      • احمد:

        سلام،من نمیدونم این امیر اقا چرا اینقدر از برلیانس تعریف میکنه انگار خودش ماشین را طراحی کرده،به نظر من همون اریو بهتره چون اتاق ماشین حجم بیشتری هم داره و باز تره

  22. احمد:

    سلام من میخوام بگیرم اگر کسی داره لطفا راهنمایی کن ماشین خوبیه یا نه آریو ۱۵۰۰ دستی ممنونم

    • داوود:

      به نظر من خوبه من اتوماتشو دارم که ۷۰۰۰تا راه رفتم یه کم کمکاش سفته که میگن نرمتر میشه بقیش نسبت به قیمتش خوبه راضیم

  23. احسان:

    عزیزان یادم رفت بگم فکرکنم اولین شاهکارسایپابودتوی این انتخاب ماشین چون من بیشتر ماشینهای ایران خودروراسواری گرفتم ولی این ماشین یک چیزدیگه است مصرف سوخت عالی است صدی ۶٫۷میسوزاندولوازمات جانبی مناسب برخلاق دیگه ماشینهاتیپ ماشین که نگودل است درموردترمزهای این ماشین عالی است نورهای جلومخصوصا نوربالا تمام جاده رابرایت روشن ومهتابی میکند به صورتی که همه ماشینها متوجه حضورت میشود وقتی توماشین هستی احساس این رانداری که ماشین روشن است صدای ندارددرحالت دنده قرارگرفتن عالی عمل میکندماشین یک طوری خاص درپیجهاوانعطاف خاصی دارد ..شرمنده زیاد گفتم همیشه سالم باشید با آرزوی توفیق وسربلندی

  24. احسان:

    سلام من۸ ماه است گرفتم آریوسایپا ماشین با کلاس وشیکی است هم ازموتوی خوب است هم ازسواری وقتی توجاده میادتوشتاب احساس میکنی به جاده چسبیدی انگاری همه جاده مال خودته چراغهای قرمز رنگ عقب که روشن میکنی تا دومترروشنای خوبی میده خلاصه خیلی خیلی بهترازتندر۹۰یاسمندوپژووپارس قابل قیاس نیست با محصولات ایران خودرو یک چیزی تومایعه ساناتا وسراتو ومگان است.

  25. حسن اقایاری:

    سلام خسته نباشی از این که اسم زاتو را به سایپا عوض کردید اگر بنا باشه خودرو چینی سوار بشیم چرا از تولیدات خود چین نخریم انکه بهتر ومطلوبتر از تولیدات ایرانی است ما به کل نام چین الرژی داریم متاسفانه شما ودوتان ایران خودرو هم به خودرو وقطعات چینی رو اوردید نام چین یعنی کالای بنجل حالا ممکن است بگی ما قطعات درجه یک استفاده می کنیم بنده میگم کشوری که بخاط چند دلار حاضر است قطعات بنجل تولید کنه بعید نیست به شما هم قطعات بنجل را بنام درجه یک قالب کرده هیچ کشور صنعتی خوب حاضر نمی شود قطعه بنجل تولید کند اما چین شورش را دراورده است

  26. سیامک:

    خیلی عالیه مرسی

  27. مهدی صادقی:

    نمیدونم سایپا چی تو فکرشه که یه پسچ یا دکمه برای بسته شدن دمنده های کولر یا بخاری نمیگذاره.
    البته خودروی چینی هست این خودرو.
    ولی متاسفانه این مشکل در مورد تمام تیبا های سایپا هم دیده میشه.
    آخه چرا، سایپا؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.