مشکلات بافت فرسوده منطقه ۱۵ چاره اندیشی می شود

فروردین ۱۴۰۳

در راستای رسیدگی به مشکلات بافت فرسوده محلات اتابک و مینابی که دارای بیشترین میزان فرسودگی می باشند نهضت بازسازی و نوسازی بافت این دو محله صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در همین راستا یک کمیسیون توافقات متشکل از هفت نفر شامل نمایندگان شهرداری منطقه ۱۵، سازمان نوسازی، دبیر شورایاری محله، معتمدان محلی و معاون شهرسازی و معماری منطقه تشکیل می شود تا ضمن برگزاری جلسات و تعاملات لازم با شهروندان ساکن در محل که اصلی ترین رکن نوسازی بافت فرسوده می باشند، بتوانند نهضت نوسازی را عملی کنند.
در ادامه این گزارش سید احمد صفوی، شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه بافت فرسوده منطقه ۲۴۸ هکتار است که در مجموع بیش از هفت درصد کل بافت فرسوده تهران را شامل می شود، گفت: در محلات اتابک و مینابی بیشترین مداخله برای نوسازی انجام گرفته و شرکت های نوسازی منطقه با روش های مختلف از جمله فروش اوراق مشارکت، مشارکت بخش خصوصی اقدام به تملک و ساخت کرده اند.
شهردار منطقه ۱۵ با تأکید بر اینکه تسریع در تجمیع از جمله راهکارهای مناسب در نوسازی است، یادآور شد: در چهار ماهه اول سال جاری ۸۱ مورد درخواست تجمیع داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، این رقم بیش از دو برابر رشد داشته است./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.