مشکلات جهان، نتیجه غفلت افراد بی عقل از دستورات الهی است

احمدی نژاد در اجتماع مردم سرخس؛

رییس‌جمهور گفت:‌ ریشه همه مشکلات جامعه بشری در طول تاریخ از سوی افراد بی عقلی است که به ناحق بر مصادر قدرت و ثروت قرار دارند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در پنجمین روز از یکصدمین سفر استانی دولت، در اجتماع پرشور مردم شهرستان سرخس، عقل را موجب حیات، شکوفایی ، حرکت و سعادت بشر دانست و اظهار داشت: همه خوبی ها ، پیشرفت ها و نعمت های الهی در سایه عقل در اختیار انسان قرار گرفته و شناخت خدا و طی مسیر تعالی و کمال انسان جز با تکیه بر عقل،‌ انجام نشدنی است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه شکر گزاری بر نعمت و صبر در برابر حرام از نشانه های اصلی برخورداری انسان از عقل است، تصریح کرد: شکر نعمت در حقیقت به معنای استفاده از نعمات الهی در مسیر تعیین شده از ناحیه خدای متعال است؛ اگر خداوند به کسی نعمت قدرت را عطا کرده، باید از آن در مسیر صیانت از حقوق مردم و ملت ها استفاده کند.

احمدی‌نژاد استفاده از هر نعمتی را جز در مسیری که به آن سفارش شده، کفران نعمت دانست و خاطر نشان کرد: کسانی که کفران نعمت می کنند ابتدا به خود زیان رسانده و سپس جامعه را دچار خسران کرده و خودشان نیز دچار سردرگمی شده و اعمال آنها از مسیر اعتدال و حق خارج می شود و سرنوشتی جز سقوط به جهنم در انتظارشان نخواهد بود؛ اما اگر شکرگذار باشند در مسیر آن دسته از سنت های الهی قرار می گیرند که دائماً به رشد و تعالی خواهند رسید.

رییس‌جمهور صبر در برابر حرام و آنچه خدا نهی کرده است را به عنوان دیگر نشانه های عقل و انسان عاقل مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر مستکبران و زورگویان دنیای امروز از نعمت عقل بهره مند بوده و از دستورات الهی اطاعت می کردند، هرگز به کشورهای منطقه لشگر کشی نکرده و اقدام به کشتار هزاران بی گناه نمی کردند تا با استفاده از این رفتار ضد انسانی جیب عده ای سرمایه دار بی فرهنگ را پر کنند.

وی خطاب به مستکبران و زورگویان بین المللی تصریح کرد: با مردم و ملت‌های جهان مودبانه و با ادبیات صحیح سخن گفته و از دست اندازی به ثروت ملت های منطقه خودداری کنید و مطمئن باشید ملت ایران قدمی از حقوق اساسی خود عقب نشینی نخواهد کرد. 

احمدی نژاد با اشاره به بیش از ۶۰ سال اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین فلسطین، گفت: صهیونیست ها تصور می کنند که ملت فلسطین را از خانه و کاشانه خود آواره کرده اند اما در واقع این خودشان هستند که بیش از ۶۰ سال آرامش و امنیت خاطر خود را از دست داده و دائما در نگرانی به سر می برند و این در حالی است که اگر حق ملت فلسطین را به آنها بدهند و بروند، هر دو در آرامش زندگی خواهند کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ساختن و آباد کردن ایران و اهتمام و توجه ویژه همگان برآن به عنوان موضوعی کلیدی و اثر گذار در کشور، افزود: ساخت راه ، تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، گازرسانی و ایجاد زیرساخت ها در کشور بر عهده دولت است؛ همه اینها تنها ایجاد بستر برای پیشرفت کشور بوده که باید با تکیه بر آنها تولید را رونق دهیم تا پیشرفت و آبادانی واقعی برای کشور حاصل شود.

رییس جمهور همچنین در پاسخ به درخواست های مردمی برای گازرسانی به روستاهای سرخس ، اظهار داشت: از وزیر نفت می خواهم تادر این خصوص تلاش بیشتری کرده و راهی برای گازرسانی به روستاهای سرخس با وجود قانونی که تکلیف کرده است روستاهای موجود در حریم ۱۵ کیلومتری خطوط لوله، گازرسانی شوند، پیدا کرده و شبکه انتقال گاز به همه روستاهای سرخس توسعه یابد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.