مشکلات فضانوردان در مریخ

جام جم آنلاین: در این شکی نیست که فضانوردان​ در آینده‌ای نه چندان دور، روی سطح سیاره مریخ گام برمی‌دارند. اما دانشمندان روسی معتقدند​ این فضانوردان در معرض تابش تشعشعات متفاوتی قرار می‌گیرند که امکان دارد به دی‌ان‌ای‌ آنها آسیب بزند.

 آنها همچنین احتمال می‌دهند که این تشعشعات، علاوه بر آسیب‌های ژنتیک ، مسبب بیماری‌های دیگر و آسیب‌رسانی به بافت‌های بدن شود.

آنتونی گریگروف، جانشین مدیر آکادمی علوم روسیه در این باره می‌گوید: براساس مطالعات و شبیه‌سازی‌های ما، فضانوردان روی سطح مریخ با فاکتورهای ناسازگار زیادی روبه‌رو خواهند شد؛ مانند اختلالات حواس، کاهش کارایی و توان حرکتی و همچنین تپش قلب.

او معتقد است لیست اختلالات، طولانی است و آثار بلندمدت نیز دارد، مانند پوکی استخوان و آسیب‌های ژنتیکی. این اطلاعات در کنفرانس نتایج پروژه ۵۰۰ آزمایش مریخ ارائه شد.

اخیرا روسیه شبیه‌سازی سفر ۵۲۰ روزه شش فضانورد به مریخ در یک فضاپیمای ساختگی را به پایان رسانده و تمامی داده‌ها و نتایج این سفر آزمایشی در حال بررسی است.

البته فضانوردان به لحاظ روانی هم با مشکلاتی مواجه خواهند شد، مانند حس ناامیدی و تنهایی و کاهش انگیزه برای فعالیت.

تصور روانی این اتفاق برای فضانوردان که باید به مدت حدود​ سه سال دور از خانه و هرگونه مکان انسانی باشند، آنها را دچار افسردگی‌ خواهد کرد.

افسردگی فضانوردان در حالی که باید برای شرایط سخت و تجربه نشده‌ای روبه‌رو شوند، می‌توان ماموریت سفر سرنشین‌دار به مریخ را با چالش‌های جدی ‌روبه‌رو کند.

منبع : marsdaily


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.