مشکلات وضعف های اجتماعی با ترویج فرهنگ ومعارف قرآنی رفع می شود

آیت الله ‘لطف الله صافی گلپایگانی’ دوشنبه شب در دیدار با مسوولان ودست اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد افزود :‌ وجود مشکلات و نارسایی های اجتماعی به خاطر فاصله با قرآن ایجاد شده است واگر این فاصله کاهش یابد، این تنگناها کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد:‌ فرهنگ ومعارف ارزشمند قرآن لازمه سعادت و کامیابی جامعه است و باید زندگی فردی واجتماعی خود را مطابق با معارف این کتاب الهی بسازیم.

وی بیان کرد:‌ باید ارتباط خود را با قرآن کریم نزدیک وهرچه بیشتر مستحکم تر کرده و تلاش کنیم که توجه به معارف قرآنی با زندگی ما عجین شود.

وی گفت:‌ باید فاصله بین مردم واز جمله نسل جوان با قرآن کریم را بیش از پیش کاهش یابد و مسوولان و دست اندرکاران ذیربط قرآنی وفرهنگی وروحانیون رسالت سنگینی دراین زمینه بر عهده دارند.

آیت الله صافی تاکید کرد:‌ باید با برگزاری همایشها، نمایشگاهها، مسابقات و محافل قرآنی و برگزاری دوره های حفظ و تلاوت قرآن کریم و با اهتمام آحاد مختلف نسبت به این مسائل فرهنگ و معارف این کتاب الهی در جامعه زنده و پویا نگهداشته شود.

وی افزود: یکی از دلایل تهاجم فرهنگی و غرب گرایی و افزایش معضل طلاق در کشور را فقدان توجه کافی به معارف قرآنی در زندگی زناشویی دانست.ک/۲

۷۴۹۰/۶۵۹/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۱۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.