مشکل اساسی آمریکا با ایران، ارزش‌های ناب اسلامی است

۱۵م آذر ،

یک کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکا قطعا با کشوری چون ایران که هدفش تامین استقلال بوده و مانع سلطه قدرت‌های بزرگ می‌شود و همچنین دولتی مانند جمهوری اسلامی که سعی در رسیدن به ارزش‌های اسلامی داشته و حامی مسلمانان در سراسر جهان است، نمی‌تواند کنار بیاید.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ابعاد مختلف تصمیمات اتخاد شده در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: تفکیک ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اعتقادی تصمیم‌هایی که اتخاذ می‌شوند میسر نیست.
 
وی افزود: تصمیم مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا مانند دیگر مسائل است که در راستای منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب اسلام صورت می‌گیرید.
 
منصوری ادامه داد: آمریکا قطعا با کشوری چون ایران که هدفش تامین استقلال بوده و مانع سلطه قدرت‌های بزرگ می‌شود و همچنین دولتی مانند جمهوری اسلامی که سعی در رسیدن به ارزش‌های اسلامی داشته و حامی مسلمانان در سراسر جهان است، نمی‌تواند کنار بیاید.
 
وی تصریح کرد: آمریکا، دولت ایالات متحده به تنهایی نبوده بلکه به نمایندگی از اروپا، رژیم جعلی صهیونیستی، ژاپن، استرالیا و کانادا، تفکرات خاص سرمایه‌داری، ضداسلامی و ضد استقلال ملت‌ها را اعمال می‌کند.
 
منصوری در ادامه با تاکید براینکه تصمیم‌گیری در آمریکا بسیار پیچیده است، اظهار داشت: حتی اگر دولت آمریکا هم خواهان رابطه و مذاکره با ایران باشد، عملا قادر به این کار نیست چراکه مجموعه‌ای که نمایندگی آنها را بر عهده دارد اجازه نخواهند داد.
 
این کارشناس مسائل آمریکا در پایان با بیان اینکه آمریکا هیچ درک درستی از تعامل با ایران ندارد، یادآور شد: پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا در مقاطع مختلف برای مصارف تبلیغاتی و یا بازی‌های داخلی خودشان مطرح می‌شود و این پیشنهادات واقعی نیستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.