مشکل اساسی صنعت چرم و کفش کشور عرضه و برند سازی است

‘ رضا رحمانی ‘ روز پنج شنبه در دومین همایش ملی صنعت چرم و کفش ایران بااشاره به تحقیقات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی در خصوص معضلات حوزه چرم و کفش خاطرنشان کرد: پس از بررسی تطبیقی چندین کشور ازجمله ترکیه، مالزی و کره به این نتیجه رسیدیم که عامل پیشرفت این کشورها درصنعت چرم و کفش حمایت قاطعانه دولت ها بوده است.

وی خواستار ایجاد برنامه های راهبردی دولت برای احیای این صنعت شد و گفت: با وجود قدمت چندین ساله این صنعت در کشور به خصوص در تبریز انتظار می رود دولتمردان نگاهی دلسوزانه تر نسبت به این صنعت داشته باشند.

رحمانی افزود: حفظ و تعالی این صنعت در گرو همکاری ها و همدلی های دولت و مجلس خواهد بود و کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای احیای این صنعت اعلام می دارد.

وی برنامه های مجلس شورای اسلامی در خصوص بهره وری فضای کار را خوب ارزیابی و خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی برای بهبود فضای کسب و کار و حمایت همه جانبه از تولید ، دولت را موظف کرده در مدت سه ماه، تمامی فرایندهای صنعت را بررسی و تکالیف را موشکافانه نقد کند.

رحمانی گفت: حمایت از تولید و سرمایه ایرانی اولویت اصلی برنامه های سال جاری را تشکیل می دهد وبا عنایت به این مهم که صنعت چرم و کفش کشور جزو مزیت های ملی کشور ما محسوب می شود ضروری است در جهت تولید تمام عیار کفش ایرانی قدم برداریم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از روسای اتحادیه های صنعت چرم و کفش خواست با مکتوب کردن نتایج این همایش و برقراری ارتباط مستمر با نمایندگان، مجلس را در ریز برنامه های این اتحادیه قرار دهند.

۸۱۲۰/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۷۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.