مشکل اسکان همراهان بیماران با اجرای برنامه پزشک خانواده رفع می شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

معاون درمان وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی گفت:‌

با اجرای برنامه پزشک خانواده و سطح بندی بیماران، دیگر مراجعات به شهر های بزرگ، مانند تهران کم شده و مسئله اسکان همراهان بیماران نیز برطرف می شود.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر حسن امامی رضوی،‌ با بیان این که مسئله همراهان بیمار تبدیل به مسئله پیچیده ای در بیمارستان های دولتی شده است، اظهار داشت: به دلیل این که بیمارستان ها کمبود نیروهای ارائه کننده خدمت مانند پرستار، بیماریار و کمک بهیار دارند، به منظور مراقبت و تهیه وسایل مورد نیاز بیماران از همراهان آنان کمک می خواهند که البته این موضوع سبب می شود که امور اجرایی بیماران مختل شود.

وی سبب دیگر زیاد بودن همراهان بیمار را زیادی مراجعات از شهرستان ها به بیمارستان های شهر های بزرگ مانند تهران عنوان کرد و تصریح کرد: اگر برنامه نظام مراقبت نیروی انسانی کامل شود و بحث به بیماریار و کمک بهیار در بیمارستان ها به اندازه کافی وجود داشته باشد میزان حضور همراهان در بیمارستان ها کم می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته برای وضعیت موجود بیمارستان ها، طراحی هایی صورت گرفته که توسط خیرین در خارج از سیستم بیمارستان ها و یا داخل آنها امکاناتی فراهم شود.

تصویب آیین نامه جذب گردشگر سلامت

معاون درمان در ادامه از تصویب آیین نامه جذب گردشگر سلامت خبر داد و گفت: این آیین نامه را در وزارت بهداشت تدوین کردیم و با همکاری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی تصویب شد.

وی با اشاره به این که آیین نامه جذب گردشگر سلامت دارای دو بخش است، گفت: در بخش اول شرایط، ضوابط و توانمندی بیمارستان هایی که می توانند پذیرش گردشگر سلامت داشته باشند در آیین نامه دیده شده و بخش دیگر گروهی می باشند که جذب گردشگر سلامت را در خارج از کشور انجام می دهند.

معاون درمان بیان کرد: اشخاصی می باشند که به آنها اجازه داده می شود که به خارج از کشور بروند و یا در داخل کشور تبلیغات انجام دهند و گردشگر سلامت را جذب کرده و به این بیمارستان ها معرفی کنند این اشخاص از وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی مجوز می گیرند.

دکتر امامی رضوی ادامه داد:‌ در حال حاضر از کشورهای مختلف، گردشگر سلامت داریم و این ها گروه هایی می باشند که یا به منظور درمان و یا با اهداف مذهبی و گردشگری وارد کشور می شوند.

وی افزود: برای گروهی که به منظور زیارت وارد کشور می شوند و به شهر های مذهبی مانند مشهد و قم رفت و آمد بیشتری دارند تدابیر و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.