مشکل عرضه شیر ارزان

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران
مشکل عرضه شیر ارزان

۱۱:۳۹ (سه شنبه ۱۰ مرداد )
اخبار مرتبط
» عدم تحویل نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام/ قیمت شیرخام در نوسان است
» دلایل افزایش قیمت لبنیات/ پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای حل مشکل شیر
» راه اندازی سامانه نظارت بر مصرف شیر خشک یارانه ای
» ارائه بسته های حمایتی برای تکمیل و توسعه زنجیره تولید، فرآوری و مصرف فرآورده های شیری
نسخه چاپی نسخه چاپی

مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران پگاه گفت: طبق آمار، ورودی شیر کارخانه‌ها نسبت به چند ماه گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

حسین چمنی در پاسخ به اینکه لبنیات ارزانی که براساس تفاهمنامه قرار شد از ۱۷ مرداد در کشور عرضه شود، عملی نشد، گفت: شرکت صنایع شیر ایران که ۲۵ درصد تولید لبنیات کشور را برعهده دارد کاملا به تعهد خود عمل کرده است.

مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران پگاه با بیان اینکه دو مرجع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف کنندگان به اجرای دقیق آن نظارت دارند گفت:البته قبول دارم همه کارخانه‌ها به اجرای طرح عرضه لبنیات ارزان عمل نمی‌کنند.

چمنی در پاسخ به اینکه این چگونه نظارتی است که این کارخانه‌ها همچنان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند،گفت:برخی از آنها تولید محصول پرچرب ندارند، قرار بود طبق تفاهمنامه بخشی به قیمت‌های آنها اضافه شود تا ضرر حاصل از عرضه لبنیات کم چرب ارزان را تامین کنند.

چمنی با بیان اینکه در حال حاضر دامداران و صنایع لبنی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: در حالی که سال گذشته ۳٫۵ درصد سود داشتیم،طی سه‌ماهه اول سال جاری ۲ میلیارد تومان ضرر کردیم.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.