مشهور‌ترین روبات‌های سال ۲۰۲۴

اردیبهشت ۱۴۰۳

در سال ۲۰۲۴، علوم فضایی شاهد بروز انواع تجهیزات و ربات‌های پیشرفته فضایی بود که دانشمندان امیدوار می باشند در آینده جای انسان‌ها در انجام کارهای سخت فضایی را بگیرند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، پژوهشگران علوم فضایی در مرکز آموزش فضانوردی «یوری گاگارین» در نزدیکی شهر مسکو یک روبات شبه انسان به‌نام ۴۰۱- SAR را تولید کرده‌اند. 

گفتنی است، این روبات، می‌تواند به وسیلهٔ دستان خود کارهای ظریف را انجام دهد و در هماهنگی کامل حرکات دست توسط یک فرد با دستکش ویژه است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کشور روسیه در حال کار بر روی نسخهٔ دیگری از ربات به‌نام Robo naut۲ می‌باشد. 

این روبات انسان‌نما، که اولین روبات فضانورد نام گرفته است قرار است که در اوایل سال آینده به فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی بپیوندد. 

این روبات توسط فناوری کنترل از راه دور از زمین هدایت و برنامه‌ریزی می‌شود. 

از جمله ویژگی‌های این ربات، بلند کردن اجسام تا ۱۰ کیلوگرم است و این می‌تواند یک قابلیت مفید برای کارهای داخل و خارج ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد. 

این روبات دارای سری است که بر روی آن یک دوربین ویژه تعبیه شده که حکم چشم را برای روبات دارد. 

همچنین در طرح‌هایی مشابه «Nasa» نیز تلاش دارد تا ربات‌های پیشرفته برای انجام کارهای فضایی تولید کند. 

در اوایل سال ۲۰۲۴ نیز کشور ژاپن یک روبات فضایی به ویژه برای انجام مکالمه و گفتگو برای فضانوردان تولید کرد که Kirobo نام گرفت و به همراه فضانورد این کشور در یک سفر فضایی با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوست، وظیفه این دو روبات با همدیگر کاملا فرق دارد، روبات روسی در زمینه تعمیر و بازسازی تجهیزات و روبات ژاپنی در زمینه‌های روان‌شناسی و دورکردن فضانورد از حالت افسردگی فعالیت دارند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.