مشکلات اخلاقی فوتبال ما با برگزاری یک جشن حل نمی شود / کار فرهنگی نیاز به وقت دارد

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

جشن آشتی ملی فوتبال ایران برگزار شد تا فضای این رشته در کشورمان کمی بهتر شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بزرگان فوتبال ایران در روز خجسته و عزیزی همچون عید غدیر دور هم جمع شدند تا کدورت ها برطرف شود و آشتی ملی در فوتبال ایران شکل بگیرد.

در این مراسم بسیاری از بزرگان فوتبال ما حضور داشتند و آن طور که شواهد و قرائن نشان می داد، به نظر می رسد که بسیاری از مشکلات اهالی فوتبال حل شده و کدورت ها برطرف شده است این اتفاق بزرگ که در روز فرخنده ای همچون عید غدیر رقم خورد، در جای خود اتفاق بسیار خوب و خجسته ای برای فوتبال ایران است اما باید از خودمان و اهالی فوتبال بپرسیم که آیا همه بد اخلاقی های فوتبال ایران با برگزاری چنین مراسمی پایان یافته است؟ آیا دیگر شاهد بد اخلاقی و حمله اهالی فوتبال به یکدیگر نخواهیم بود و فضای فوتبال ایران کاملاً ساکت و آرام و بدون تنش خواهد بود؟

آنچه که امروز فوتبال ایران به آن نیاز دارد، وفاق و همدلی است تا مشکلات موجود را در سایه کار و تلاش به حداقل ممکن برسانیم و زمینه رشد و پیشرفت فوتبال را فراهم کنیم اما کار فرهنگی نیاز به وقت دارد و با برگزاری یک جشن نمی توان انتظار داشت که همه بد اخلاقی های فوتبال ما همه شده باشد و دیگر شاهد حرمت شکنی توسط اهالی فوتبال نباشیم چرا که در فوتبال ما به ندرت کار فرهنگی شده و در سال های اخیر مدیران، مربیان و بازیکنان به حدی سمت نتیجه گرایی رفته اند که از اصل ماجرا که همانا روح جوانمردی در فوتبال و ورزش است، تا حدی غافل شده اند.

تمام باشگاه های ما لقب فرهنگی را در کنار ورزشی بودن خود یدک می کشند اما فضای پر تنش و غبار آلود فوتبال ایران سبب شده که باشگاه ها کمتر به دنبال انجام کارهای فرهنگی باشند و بیشتر به کسب نتیجه فکر نمایند در چنین شرایطی و پس از برگزاری یک جشن، باید بسیار خوشبینانه به مسائل نگاه کنیم تا فکر کنیم که مشکلات اخلاقی و هتک حرمت ها در فوتبال ما پایان یافته  دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در فوتبال ایران نخواهیم بود.

کار فرهنگی وقت می برد و باید تلاش کنیم تا با در نظر گرفتن راه کارهای اصولی و حرفه ای مشکلات اخلاقی فوتبال ایران را در دراز مدت حل کنیم وقتی در گستره فوتبال بازیکن ، مربی ، مدیر و داور تربیت نکرده ایم و هواداران فوتبال هم با همان سبک و شیوه سابق در ورزشگاه ها حاضر می شوند، نباید انتظار معجزه داشته باشیم و فکر کنیم یک شبه همه مشکلات اخلاقی فوتبال ما حل می گردد و اهالی فوتبال دیگر شاهد چنین معضلاتی نخواهند بود.

اصول فوتبال همان روح جوانمردی در کنار رقابت سالم و احترام متقابل است و اگر قرار است به سمت حرفه ای گری برویم، باید برای انجام کارهای فرهنگی وقت بگذاریم، بها کنیم و تلاش بسیاری داشته باشیم تا به فضای مطلوب و مورد نظرمان برسیم، در غیر این صورت همچنان شاهد اتفاقات قبل خواهیم بود چرا که مشکلات اخلاقی و فرهنگی به این سادگی حل نخواهد شد./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.