مشکلات بی‌پایان زنان در دانشگاه‌های هندوستان

۱۶ام بهمن ،

16-5.jpeg

با وجود اتخاذ تصمیمات تازه دولت هندوستان، در پی حوادث اخیری که برای جامعه زنان دانشگاهی کشور هندوستان رخ داده است، با این حال زنان هنوز نسبت به امنیت خود در دانشگاه‌های این کشور تردید دارند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ماه ژانویه سال جاری، هیاتی متشکل از بدنه قانونگذاری دانشگاهی و کمیته اعتبارات دانشگاه‌های این کشور تصمیمات تازهی را در راستای تامین امنیت جامعه زنان دانشگاهی در کشور هندوستان اتخاذ کرد. این تصمیمات در پی افزایش نارضایتی‌ها و اعتراضات عمومی نسبت به حوادث اخیر که امنیت دانشجویان دختر در این کشور را تحت‌الشعاع قرار داده اخذ شده، که هدف آن ایجاد امنیت بیشتر در دانشگاه‌ها برای زنان و نشان دادن حساسیت بیشتر نسبت به این طیف است.

با وجود تصمیمات اخیر، جامعه زنان دانشگاهی هندوستان هنوز معتقدند که دانشگاه‌ها به عنوان یک موسسه علمی هنوز دلخواه و متناسب با نیازهای زنان نیستند و راهی طولانی تا افزایش حضور زنان در همکاری‌های آموزشی، تحصیلی و مدیریتی در دانشگاه‌های این کشور در پیش است و این بدین معناست که ساختار فرسوده علمی و رویکردهای اجتماعی در این کشور باید بازسازی شود.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، یکی از استادان دانشگاه بنگلور معتقد است: در چرخه تحصیلات تکمیلی وقتی امنیت دانشجویان دختر و مشکلات جنسیتی مطرح است دوگانگی بیشتری ملاحظه می‌شود که تا کنون نه دربارهٔ آنها بحث شده است و نه آگاهی در این رابطه وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: جامعه دانشگاهی زنان این کشور نیاز دارند که به این باور برسند در این کشور چیزی به اسم آزار جنسی و ممانعت از دستیابی زنان به مدارج بالای علمی وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.