مشکلات دانشجویان پیام نور تحت پوشش کمیته امداد از زبان یک مسوول

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

6-796.jpg

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: علیرغم ثبت نام دانشجویان پیام نور در دانشگاه، اعتباری از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تخصیص نیافته که این امر مشکلاتی را برای دانشجویان بوجود آورده است.

اکبر میرشکار درگفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعی» ایسنا، با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای حمایت از دانشجویان تحت پوشش، اظهار نمود: دانشجویان دانشگاه سراسری که تعداد آنها حدود ۵۰ هزار نفر است، با توجه به رشته دانشگاهی ماهانه بین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان کمک بها دریافت می‌کنند.

وی افزود: تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز حدود ۴۵ هزار نفر است که با توجه به قوانین مربوطه، دانشگاه‌ها موظف به ثبت نام رایگان این دانشجویان می باشند و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز طبق قانون باید اعتبارات مربوط به شهریه این دانشجویان را تامین کند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح نمود: در حال حاضر دانشگاه پیام نور به ثبت نام از دانشجویان ورودی امسال اقدام نموده است، اما متاسفانه معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری اقدامی برای تخصیص اعتبارات لازم انجام نداده که این امر مشکلاتی را برای دانشجویان بوجود آورده است.

میرشکار ابراز امیدواری نمود: این اعتبارات هرچه سریعتر در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد تا مشکلات تحصیلی دانشجویان پیام نور تحت پوشش کمیته رفع شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱۰ هزار دانشجو از ابتدای سال تحصیلی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند. افزود: مساله شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد نیز به طور کامل رفع شده است و براساس برنامه، شهریه دانشجویان تحت پوشش پرداخت و کمک بها‌ای نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح نمود: یکی از اقداماتی که امسال برای دانشجویان تحت پوشش در دستور کار قرار گرفته، اعزام پنج هزار نفر از دانشجویان به مشهد مقدس است که این اردوها با رویکرد زیارتی آموزشی برنامه ریزی شده است، ضمن آنکه همایش‌هایی نیز با محور سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی طی دو، سه ماه آینده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال حاضر ۶۰۰ هزار دانش آموز نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ۴۸۰ هزار نفر از این تعداد به صورت دائم و مابقی نیز به صورت موردی از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند.

وی عنوان نمود: امسال حدود ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان پیش دانشگاهی تحت پوشش در کلاسهای آمادگی کنکور ثبت نام نموده‌اند که حدود سه میلیارد تومان برای این کلاس‌ها بها شده است.

میرشکار خاطرنشان نمود: همچنین بسته‌های لوازم‌التحریر به ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ هزار ریال به دانش‌آموزان مناطق محروم به صورت دوره‌ای اهداء می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.