مشکلات راهسازی چهارمحال وبختیاری در دیدار با مسوولان وزارت راه بررسی شد

۲۶ام بهمن ،

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این دیدار با حضور ˈعلیرضا محفوظیˈ معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ˈسیدسعید زمانیان دهکردیˈ اضافه کرد: در این دیدار، نحوه اختصاص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز به تونل دوم گردنه رخ شهرکرد بررسی شد و با توجه به اینکه این پروژه از طرح های محور ارتباطی شهرکرد به اصفهان است، مقرر شد اعتبارت مورد نیاز برای تکمیل آن بزودی اختصاص یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش مسوولان استانی برای جذب اعتبارات ملی در تکمیل این طرح، تصریح کرد:اجرای تونل دوم گردنه رخ هم اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و و در این دیدار بر لزوم اختصاص اعتبار باقیمانده این طرح به منظور بهره برداری از آن تا پایان سالجاری تاکید شد.

وی اضافه کرد:در این دیدار بر لزوم اختصاص اعتبار مورد نیاز به تکمیل چهارخطه شهرکرد به بروجن و لردگان، تاکید شد و مقرر شد با توجه به اینکه این محور از مسیرهای اصلی ارتباطی شمال به جنوب کشور مطرح است و استان های شمالی کشور را به جنوبی نظیر خوزستان متصل می کند، اعتبارات ویژه ای به تکمیل آن اختصاص یابد.

زمانیان دهکردی افزود: در این دیدار همچنین بر تداوم پروازهای تازه فرودگاه شهرکرد، برنامه ریزی برای رونق این پروازها، افزایش آن و اختصاص اعتبارات به تکمیل چهارخطه شهرکرد به بن و داران، تاکید شد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود:ˈعلیرضا محفوظیˈ معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت راه و شهرسازی نیز در این دیدار، برای پیگیری و اختصاص اعتبارات به تکمیل محورهای ارتباطی و طرح های راهسازی استان چهارمحال وبختیاری قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا، مجموع اعتبار پیش بینی شده برای اجرای تونلˈ رخ ˈ و جاده های دسترسی طرفین آن به طول ۱۲کیلومتر، ۱۵۶ میلیارد ریال عنوان شده است که از این میزان اعتبار ۷۶ میلیارد ریال به پیمانکار پرداخت شده و ۸۰ میلیارد ریال باقیمانده مطالبه پیمانکار هنوز پرداخت نشده است.

درصورت تامین اعتبار، دو درصد باقیمانده طرح که روشنایی و آسفالت است نیز، اجرا می گردد و امید است با اختصاص این میزان اعتبار، تونل دوم ˈرخˈ تا پایان سالجاری تکمیل و بهره بردرای شود.

۵۴۷/

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.