مشکلات روانی در کودکان مورد توجه قرار نمی گیرد

۰۶خردادماه،

یک متخصص بیماریهای کودکان با بیان اینکه مشکلات روانی در کودکان مورد توجه قرار نمی گیرد گفت : مطالعات نشان داده اند که اختلالات روانی در کودکان ایرانی شایع می باشند .

دکتر منصور بهرامی متخصص بیماریهای کودکان در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سلامت چهار بعد سلامت جسم ، روان ، معنوی و اجتماعی را شامل می گردد گفت : اگر چه مسایل روانی با آغاز زندگی شکل می گیرند ولی آگاهی از کم و کیف آنها به مراتب مشکل تر از مسائل جسمانی است .

وی با اشاره به اینکه توانایی برای ایفای نقش های موثر و مفید اجتماعی براساس رفتارهای صحیح و ارتباط های صمیمانه بهداشت روانی گفته می گردد اظهار کرد : زمانی که مردم با یکدیگر سازگار و در حفظ حرمت های هم کوشا بوده ، اعتماد به نفس خوب و امید به آینده ای بهتر داشته باشند ، در چار چوب قانون و هنجار های جامعه زندگی کنند ، صادق و متعادل باشند و عنوان می گردد که اشخاص یک اجتماع در سطح سلامت روانی خوبی قرار دارند .

این متخصص بیماریهای کودکان تصریح کرد : مشکلات روانی در کودکان غالبا مورد توجه خانواده و اطرافیان قرار نگرفته و نشانه های بیماری را به کودکی و شیطنت های او نسبت می دهند .

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده که اختلالات روانی در کودکان ایرانی شایع است یادآور شد : علل بروز مشکلات روانی در کودکان کلی بوده و ممکن است عوامل داخلی و ابتلا به بیماری های مختلف ،عامل آن بوده و یا ناشی از عوامل محیطی باشد .

دکتر بهرامی تصریح کرد : عوامل محیطی مانند آلودگی هوا ، زندگی در خانواده های ناامن ، از جمله عوامل موثر در این عرصه می باشند که کابوس های شبانه مکرر ،عکس العمل هی غیر عادی و تند ، مشکلات تحصیلی از علائم اخطار دهنده در این عرصه می باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.