مشکلات زیادی در نظام آموزش پزشکی کشور وجود دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

ضعف‌های زیادی در بخش آموزش نظام پزشکی کشور وجود دارد که به دلیل استعداد و هوش بالای دانشجویان این رشته‌ها به چشم نمی‌آید.

دکتر علی ربانی، رئیس مرکز طبی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، افزود: ضعف‌های زیادی در بخش آموزش نظام پزشکی کشور وجود دارد و بیشترین وقت این مراکز آموزشی درمانی به هزینه بیمه و درآمدزایی می‌گذرد و از بزرگترین سرمایه که دانشجوها و فارغ التحصیلان می باشند غافل‌اند.

وی با بیان این که با حل مشکلات اجرایی و مشکلات حاکم در سیستم آموزش پزشکی می‌توان  آموزش در این رشته را ارتقاء داد اظهار داشت: نظارت کافی روی دستیاران که با تلاش فراوان توانستند در این آزمون قبول شوند وجود ندارد.

ربانی در ادامه گفت: فردی به جرم اینکه در رشته پزشکی درس خوانده باید تعهد محضری بدهد که هر جا که دولت ایران خواست خدمت کند که این قانون اصلا منصفانه نیست.

رئیس مرکز طبی کودکان افزود: درآمد ۴۲۰ هزار تومان بدون بیمه همراه با ۱۰ الی ۱۵ شب کشیک اضافی برای یک دستیار اصلا حقوق کافی نیست و نمی توان از او انتظار داشت تمرکز خود را روی تحصیل بگذارد که این یکی دیگر از نواقص سیستم آموزشی پزشکی کشور است.

ربانی با بیان اینکه اشخاصی که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل می‌کنند از بالاترین سطح استعداد هوشی برخوردارند گفت: توانایی این اشخاص قسمت عمده‌ای از ضعف‌های نظام پزشکی کشور را می‌پوشاند.

وی در پایان گفت: با در نظر گرفتن حقوق مکفی برای پزشکان و درخواست از آنها برای حضور بیشتر در بیمارستان و آموزش می‌توان اولین گام را برای بهبود وضعیت آموزش پزشکی کشور برداشت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.