مشکلات ستون فقرات و درمان آن

۲۰ آبان ،

قوس مهره ها به عنوان سکان اصلی بدن، محل نقل و انتقال مهره ها به حساب می آید.

دکتر اکبری، فیزیوتراپیست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد مشکلات ستون فقرات و درمان آن گفت: قوس مهره ها به عنوان سکان اصلی بدن و محل نقل و انتقال مهره ها به حساب می آید و اغلب نیرویی که به بدن وارد می گردد آسیب هایی در ستون مهره ها به وجود می آورد. انحراف هایی که در ساجیتال (صفحه ای که بدن را به دو نیمه هدایت می کند) شکل می گیرد می توان سبب افزایش قوس ها در صفحه ی فرونتال و در نهایت منجر به دردهای شدید شود. و این اختلال سبب فشار شدید در قفسه سینه و قلب و ناحیه های ریوی می گردد.

از جمله آسیب های دیگر فتق دیسک های بین مهره در ناحیه گردنی و کمری است و این اتفاق ها سبب دردهای شدید که به فلج نخاعی می انجامد.

وی افزود: آسیب ها و عملکردهای ناصحیح که در مفاصل و بین مهره ها به وجود می آید سبب کمردرد، آرتروز و در ادامه منجر به تنگی کانال نخاعی می گردد.

وی در پایان گفت: در خصوص کمر بند اگر در ستون مهره درد شدیدی ایجاد شود که با داروهای حتی دوز بالا قابل کنترل نباشد استفاده از دریس ها است که شیوع  این عوارض در جوان ها سبب انحراف در ستون مهره که شکایت اصلی آنهاست و در سالمندان سبب به وجود آمدن فتق دیسک و آرتروز می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.