مشکل تهران در بستری بیماران کرونا / تصمیم‌گیری برای بیمارستان‌های صحرایی؛ بزودی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه اگر روند ابتلا به همین روال ادامه داشته باشد، مطمئنا تهران با مشکل جدی در زمینه بستری بیماران جدید کرونایی مواجه می‌شود.

دکتر علی ماهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند صعودی ابتلا و میزان بستری بیماران کرونایی در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران در طول پیک سوم کرونا، اظهار کرد: متاسفانه همچنان میزان ورودی بیمارستان‌ها به مراتب بیشتر از ترخیصی‌هاست و هر روز نیز بر تعداد مبتلایان و مراجعین به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و به تبع آن افراد نیازمند بستری افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعتا ظرفیت تخت‌های عادی و ویژه در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران از چند وقت پیش تکمیل شده است، گفت: از هفته گذشته اکثر بیمارستان‌ها با ترخیص بیماران الکتیو، ظرفیت‌های جدیدی را برای بستری بیماران کرونایی ایجاد کردند که این ظرفیت نیز محدود بوده و حداکثر طی چند روز آینده پر می‌شود.

ماهر با بیان اینکه اگر روند به همین روال ادامه داشته باشد، مطمئنا تهران با مشکل جدی در زمینه بستری بیماران جدید کرونایی مواجه می‌شود، اظهار کرد: البته استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی هنوز در دستور کار ستاد قرار نگرفته ولی این امکان وجود دارد که در صورت نیاز و بحرانی شدن شرایط از ظرفیت این بیمارستان‌ها نیز استفاده شود.

وی تامین نیرو برای ارایه خدمات درمانی در بیمارستان‌های صحرایی را معضل جدی دانست و گفت: در این رابطه نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم و به زودی در زمینه راه‌اندازی این بیمارستان‌ها در نقاط مختلف تهران تصمیم‌گیری می شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای تهران در پایان با بیان اینکه امکانات و تجهیزات لازم برای ارایه خدمات درمانی در بیمارستان های صحرایی فراهم می‌شود، گفت: اولویت اول ما ایجاد تخت‌های سیار ویژه در این بیمارستان‌هاست.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.