مشکل حفره امنیتی بزرگ در Galaxy S III!

یک محقق امنیت سایبر در کنفرانسی در آرژانتین نشان داد که می‌توان با یک خط کد ساده گوشی Galaxy S III سامسونگ را به طور کامل ریست (Factory Settings) کرد و آنرا به تنظیمات اولیه کارخانه بازگرداند .

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ورلد آی تی،  راوی بورگانکار می‌گوید این کد چند کاراکتری وقتی در یک وب‌سایت در مرورگر گوشی باز می‌شود باعث ریست شدن کامل گوشی به حالت روز اولش شود. به این معنی که تمام تنظیمات به حالت اول برگشته و اطلاعات کامل پاک می‌شود.

به گفته وی گلکسی از یک سیستم به نام USSD استفاده می‌کند که برای ارتباط بین گوشی و سرور اپلیکیشن‌ها لازم است. این سیستم ظاهراْ یک حفره امنیتی در گوشی به وجود می‌آورد که با وارد کردن کدهای مخرب در وب‌سایت‌ها می‌توان کار گوشی را مختل کرد. این کد از طریق خواندن کد QR آن و همچنین دریافت دستور NFC از دستگاه دیگر نیز قابل اجراست و گوشی را ریست می‌کند.

این در حالیست که آیفون ۵ , مهم ترین رفیب سامسونگ نیز با مشکل بنفش شدن صفحه نمایش مواجه شده است . شاید در این میان برنده کسی باشد که مشکلاتش را زودتر اصلاح کند . نظر شما در این باره چیست ؟؟

خبر های مرتبط:

  1. امکان سوءاستفاده از گوشی آی‌فون از طریق یک حفره امنیتی خطرناک
  2. مشکل امنیتی عکسها بر روی گوشی های اندرویدی
  3. حفره امنیتی در برنامه Gmail آیفون وآیپد!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.