مشکل قیمت اینترنت حل نشود، مشکل سرعت حل نمی شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اختلاف قیمت خرید پهنای باند بین الملل و فروش آن در داخل کشور گفت: تا زمانی که مشکل قیمت اینترنت حل نشود، مشکل سرعت حل نخواهد شد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، مهدی اخوان بهابادی در جمع خبرنگاران افزود: این موضوع راه حلی به جز ورود بخش خصوصی ندارد و باید تصدی گری بخش دولت رفع بشود.
وی درخصوص محدودیت واگذاری اینترنت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت به کاربران خانگی نیز گفت:  این مصوبه پیش از تشکیل شورا و به سبب اینکه نظام پالایشی مناسبی در آن زمان وجود نداشته ابلاغ شده است که با شرایط امروز موضوع کاملا متفاوت است.
اخوان ادامه داد: آن محدودیت حتی در آن زمان هم محدودیت جدی به شمار نمی آمد، این موضوع باید با شرایط امروز سنجیده شود. واقعیت است است که این مصوبه واقعا اجرا نمیشود و کمتر سرویس دهنده ای را می بینید که محدودیت ۱۲۸ کیلوبیت را اعمال کند و به صورت حجمی عرضه می کند.
به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، عضویت در شبکه های اجتماعی جرم نیست و شبکه اجتماعی خاصی هم در قانون از این قاعده کلی مثتثنی نشده ولی در حال حاضر در کشور فیلترینگ را داریم که دور زدن فیلترینگ هم طبق قانون جرم شناخته شده است. دستگاه های بسیاری داخل کشور در سرویس اینترنتی که دریافت می کنند ، سیاست اعمالی متفاوتی در فیلترینگ دارند وطبیعی هم هست.
او گفت: این دستگاه ها می توانند مکاتبه کنند، درخواست خود را به کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای ابلاغ کنند و اگر شرایط خاص لحاظ شد، موضوع به وزارت ارتباطات ابلاغ می گردد و از فیلترینگ مثتثنی می شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.