مشکل واردات گوشت صنعتی حل می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به زودی تمام تولید کنندگان فرآورده های گوشتی ارز با نرخ مبادله ای دریافت می کنند.

حسن رادمرد سرپرست امور اصناف و بازرگانان معاونت داخلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب بالا گفت: تا عصر امروز و پس از برگزاری جلسه مشترک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکل وارد کنندگان گوشت صنعتی جهت تولید کالباس و سوسیس حل می شود.

وی افزود: عصر امروز جلسه ای به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل می شود که در این جلسه قرار است مسئله پرداخت ارز با نرخ مبادله ای به تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی حل وفصل شود.

وی ادامه داد: به زودی تمام تولیدکنندگان این فرآورده ها برای واردات گوشت صنعتی مورد نیاز خود ارز با نرخ مبادله ای دریافت می کنند.

گفتنی است: تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی چندی است برای واردات گوشت صنعتی جهت تهیه انواع فرآورده های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس دچار مشکل شده اند.

برپایه این گزارش، بیشتر این تولیدکنندگان تا کنون برای واردات گوشت مورد نیاز خود نه ارز با نرخ مرجع دریافت کرده اند و نه ارز با نرخ مبادله ای.

این گزارش می افزاید: این عده ازتولیدکنندگان کشورمان برای واردات گوشت مورد نیاز خود دلار به نرخ ۳۵۰۰ تومان خریداری کرده اند.

این گزارش حاکی است، بر اساس آخرین اظهارنظر های دست اندرکاران تولید کننده فرآورده های گوشتی در صورت تداوم این وضع (عدم پرداخت ارز به نرخ مبادله ای) بیش از ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی کالباس و سوسیس تا پایان سال ورشکسته و تعطیل می شوند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.