مشکل واردکنندگان را حل می‌کنیم / انصراف‌دهندگان وجه خود را دریافت می‌کنند

۲۰م آذر ،

چکیده: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور به بعضی از ابهامات واردکنندگان در زمینه دریافت ارز پاسخ داده و عنوان کرد: کسانی که در این زمینه مشکلی دارند به مرکز مبادلات ارزی مراجعه کرده تا نمایندگان بانک‌ها در مرکز مشکلاتشان را حل کنند.

در پی انتشار یافتن خبر سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در روز قبل در خصوص عملکرد مرکز مبادلات ارزی، بعضی ابهامات از سوی وارد کنندگان برای دریافت ارز از این مرکز مطرح شده بود که سخنگوی مرکز به این ابهامات پاسخ داد.

صمدکریمی ، در پاسخ به این سوال که مواردی ملاحظه شده که واردکننده‌ای از مرکزمبادلات ارز دریافت کرده ولی بعد از گذشت دو ماه‌ونیم که پول و ۳ درصد کارمزد و ۳۵ درصد سپرده از حسابشان برداشت شده، هیچ حواله‌ای انجام نشده و حالا که اقدام به پس گرفتن اصل پول خود کرده‌اند بانک به آن‌ها این مبلغ را ارائه نمی دهد گفت: باید حواله انجام می‌شد، ما در این رابطه نگران هستیم چون مشکل حواله نباید وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر بانکی عهده‌دار این کار شد باید هرچه‌سریع‌تر کار حواله‌ای را انجام دهد و کسانی که در این زمینه مشکلی دارند بهترین راه این است که به مرکز مبادلات ارزی مراجعه کنند نمایندگان بانک‌ها در آنجا حضور دارند و مشکلاتشان را حل خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: وقتی کد تخصیص ارز می‌دهیم براساس دستورالعمل مربوطه حواله باید به بانک کارگزار خارجی انجام ‌شود و طبیعتا اگر این کار صورت نگیرد به آن رسیدگی خواهیم کرد.

کریمی اظهار کرد: اگر به هر سبب فروشنده خارجی نمی‌خواهد کالا را بفرستد و یا خود متقاضی منصرف شده مبلغ ریالی به وی برگردانده می‌شود و ریال طی درخواست بانک عامل به بانک مرکزی به مستری برگردانده می‌شود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: روز قبل تعداد ثبت سفارشات ۱۰۵ فقره بود که با احتساب عملکرد روزهای قبل مرکز مبادلات تعداد ثبت سفارشات به ۹ هزار و ۹۸۶ فقره رسید.

کریمی گفت: با توجه به عملکرد مرکز مبادلات، اولویت اول بانک مرکزی تثبیت بازار ارز کشور و ایجاد ثبات بیشتر در نرخ ارز در دامنه‌ی مشخص و با درجه اعتماد بالا است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور با بیان اینکه بدیهی است در این زمینه بانک مرکزی از سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایت بهره‌برداری را خواهد کرد، گفت: ثبات در نرخ ارز تاثیر معناداری در ثبات در سایر بازار‌های چهارگانه اقتصاد خواهد داشت.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.