مشکل گمرکی باعث تاخیر در واگذاری خودروها شد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور:

مشکل گمرکی باعث تاخیر در واگذاری خودروها شد

خودروهای ون، نیمه ون و دوگانه سوزی که در سال ۸۷ ثبت نام شده بود به علت مشکل گمرکی و پس از گذشت چند سال متقاضیان همچنان منتظر دریافت خودروهای خود هستند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران محمدمهدی تیموری ، با بیان مطلب فوق افزود: در سال ۸۷ اتحادیه تعاونی تاکسیرانی کشور برای توسعه ناوگان حمل و نقل با سازمان شهرداری و وزارت راه کشور قراردادی منعقد کرده که با توجه به قرارداد حدود ۸۵۰ نفری که برای خودروهای ون، نیمه ون، دوگانه سوز در کشور ثبت نام کردند متاسفانه پیش از گذشت ۳ سال هنوز موفق به تحویل خودروهای ثبت نام شده به متقاضیان نشده اند.
وی ادامه داد: به دلیل تعلل دستگاه مربوطه که برای دریافت پلاک خودرو معرفی نامه راهور را به موقع به ما تحویل نداده اند با توجه به اینکه معرفی نامه مدت زمان معینی را باید طی کند باید تاخیر به وجود آمده تمدید شود.
تیموری افزود: خودروهایی که از گمرک بندرعباس تحویل گرفته شده اما به دلیل اینکه متروکه نشوند به منطقه ویژه ای انتقال یافته و تعدادی دیگر نیز در آنجا باقی مانده اند.
وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت در سال ۸۶ تعرفه واردات خودروهای جمعی بالای ۵ نفر سرنشین و دوگانه سوز با پلاک عمومی صفر است و اتحادیه با توجه به این مصوبه اقدام به ثبت نام کرده است.
تیموری اظهار کرد: هنگامی که برای ترخیص تعدادی از خودروها به گمرک مراجعه کردیم گمرک درخواست ۳۳ درصد تعرفه واردات نمود و اتحادیه را با مشکل مواجه کرد چرا که نرخ های اعلام شده به متقاضیان براساس تعرفه صفر بود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی تاکسیرانی کشور تاکید کرد: در صورتی که هدف توسعه حمل و نقل عمومی است دولت باید بخش های غیردولتی را حمایت و مشکلات را بررسی و نظارت کند.
وی خاطرنشان کرد: ۲۲۰ تعاونی تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی کشور است چنانچه مشکل گمرک حل شود خودروهای ثبت نام شده ظرف مدت ۴ ماه به متقاضیان تحویل داده می شود.

دوشنبه ۲۲ خرداد   ۱۵:۲۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.