مصاحبه صریح آیت الله هاشمی در انتظار مجوز نشر/ ارشاد: «به زودی» اجازه می‌دهیم

۹ م دیماه ،

کتاب «صراحت نامه» شامل متن کامل گفتگویی است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ماهنامه مدیریت ارتباطات انجام داده و سال قبل در این ماهنامه انتشار یافته است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: ۱۰ماه پس از تقاضای صدور مجوز چاپ کتاب «صراحت‌نامه» (مصاحبه با هاشمی رفسنجانی) انتشار یافتن این کتاب در انتظار نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. مدیر اداره کتاب البته می‌گوید که مجوز این کتاب «به زودی» صادر می‌شود.

کتاب «صراحت نامه» شامل متن کامل گفتگویی است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ماهنامه مدیریت ارتباطات انجام داده و سال قبل در این ماهنامه انتشار یافته است.

این گفتگو به سبب بازتاب‌های گسترده‌ای که همزمان با انتشار یافتن در دومین شماره از ماهنامه مدیریت ارتباطات به همراه داشت و برگزیده جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز شد از سوی انتشار یافتنات سیمای شرق و در قطع پالتویی در دست انتشار یافتن قرار گرفت، اما پس از ۱۰ ماه از تقاضای صدور مجوز برای این کتاب، این اثر کماکان در انتظار صدور مجوز بوده و بنا بر اعلام ناشر هنوز پاسخی برای انتشار یافتن آن به وی ارائه نشده است.

شرایط خاص بعد از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در خردادماه سال ۸۸ سبب شد مصاحبه ماهنامه مدیریت ارتباطات در تیرماه ۸۹ با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس توأمان مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن سال، بازتاب فراوانی در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کند، چرا که او در این مصاحبه، جملاتی را دربارهٔ شرایطش برای کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی به زبان آورد که تا قبل از آن به هیچ رسانه‌ای نگفته بود.

همچنین کتاب دیگر این ناشر با عنوان «عمق فرهنگی، نگاهی به سیاست‌های فرهنگی دولت دهم» که دربرگیرنده مصاحبه سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شماره سوم ماهنامه مدیریت ارتباطات است نیز هشت ماه پس از تقاضای صدور مجوز برای انتشار یافتن در وضعیتی مشابه به سر می‌برد.

نکته قابل توجه در این زمینه، انتشار یافتن متن این دو مصاحبه در این ماهنامه در پایگاه اطلاع‌رسانی آن و نیز بسیاری از پایگاه اینترنتی‌های خبری در دسترس است.

پیگیری خبرنگار مهر دربارهٔ این خبر از اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به اظهار نظر رئیس این اداره مبنی بر ملاحظه این کتاب در روال عادی بررسی آثار در اداره کتاب ختم شد.

به گفته اللهیاری این دو کتاب در روال معمول بررسی آثار در این وزارتخانه قرار دارند و فرآیند صدور مجوز آنها همانند سایر آثار خواهد بود.

وی در مورد زمان صدور مجوز انتشار یافتن این دو کتاب نیز تنها به بیان جمله «به زودی» اکتفا کرد.


خبرگزاری انتخاب |
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.