مصاف فوتبال ایران باتاجیکستان باهدف پیروزی بر ازبکستان

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال،تیم های ملی فوتبال ایران وتاجیکستان به منظور برگزاری یک دیدار دوستانه ۱۶ آبان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می روند.

این دیدار برای تدارک وهماهنگی بیشتر ملی پوشان درآستانه بازی با تیم ملی ازبکستان درچارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

تاریخچه دیدارهای تیم های ملی فوتبال ایران وتاجیکستان                                                            
خبرگزاری رسمی تاجیکستان (خاور) با اشاره به برگزاری دیداردوستانه بین تیم فوتبال این کشور و ایران – تاریخچه ای از دیدارهای این دو تیم را منتشر کرد.
خبرگزاری تاجیکستان روزچهارشنبه از توافق فدراسیون های فوتبال ایران و تاجیکستان برای برگزاری یک دیدار دوستانه خبرداد و نوشت : این دو تیم – پس از ۱۲ سال با یکدیگر دیدار می کنند
خبرگزاری “خاور”- زمان برگزاری این دیدار دوستانه را روز ششم ماه نوامبر در ورزشگاه آزادی تهران اعلام کرد و افزود: تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای دیدار با ازبکستان درچارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می کند- درخواست برگزاری دیداردوستانه با تاجیکستان را داد که مورد موافقت قرارگرفت. 
این خبرگزاری با اشاره به اینکه تیم های ملی فوتبال ایران وتاجیکستان تاکنون سه بار با یکدیگر روبرو شده اند- نوشت :اولین دیدار دو تیم روز سوم ماه ژوئن سال ۱۹۹۳ میلادی در تورنمنت تهران برگزار شد که در این دیدار تیم ایران با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.
بازی بعدی دو تیم روز ۱۰ ماه دسامبر سال ۱۹۹۸ درشهر بانکوک پایتخت تایلند و در چارچوب مسابقات بازی های آسیایی انجام شد که در آن ایرانیان با نتیجه پرگل ۵ بر صفر پیروز شدند.
آخرین بازی دو تیم نیز ۱۲ سال قبل در روز ۲۸ ماه نوامبر سال ۲۰۰۰درچارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی در شهر تبریز انجام شد که در این دیدار نیز تیم ایران با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

“البدواوی” اماراتی داور بازی ایران و ازبکستان شد
کمیته داوران فیفا یک اماراتی را به عنوان داور دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در هفته نخست دور برگشت مرحله چهارم و نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل انتخاب کرد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، دیدارهای تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان که ساعت ۲۰ چهارشنبه شب ۲۴ آبان ۹۱ در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود، را داوری از امارات به همراه دو کمک اماراتی و کویتی قضاوت خواهند کرد.

برپایه این گزارش، “علی احمد مدحد سیف البدواوی” از امارات داور وسط این بازی است و “جاسم سیف حامد المهیری محمد” از امارات و “یاسر احمد ماراد” از کویت وی را در امر قضاوت آن مسابقه همراهی می‌کنند. “حسن محمد محمد عبدالله” از امارات هم داور چهارم این دیدار است.

همچنین “عبدالرحمان دلاور” از بحرین ناظر داوری بازی ایران و ازبکستان است و “چانگ چین پو” از چین تایپه ناظر بازی ایران وازبکستان هستند.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.