مصالحه ۸۰ درصدی پروندهای ارجاعی به دفاتر مشاوره کلانتریهای

۲۵فروردین۱۳،

معاون اجتماعی خراسان شمالی افزود: ۸۰ درصد پروندهای ورودی به مراکز مشاوره کلانتریهای سطح استان به مصاله انجامیده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ ستاد”علی اسلامی به ارائه بیلان عملکرد مراکز مشاوره و کلانتریهای سطح استان خراسان شمالی پرداخت و بیان داشت: طی یک سال قبل ، ۶۷ طرح مشاوره فعال در مدارس و مساجد توسط کارشناسان مشاوره به مرحله اجرا گذاشته شده است. 
وی همچنین تصریح کرد: طی مدت یاد شده ۷۵۰ مورد مشاوره انتظامی توسط کارشناسان انتظامی در زمینه نظام وظیفه ، گذرنامه ، استخدام در نیروی انتظامی و….. مشاوره دریافت کرده اند.
معاون اجتماعی خراسان شمالی از جمله اهداف مراکز مشاوره و راهنمایی در ناجا را کمک به پیشگیری از وقوع و بروز جرم بیان کرد و افزود: این خصوصیت می تواند ماهیت مراکز مشاوره و راهنمایی را از سایر مراکز و نهادهای مشابه حمایتی متمایز سازد. 
“اسلامی” به اشاره به مراجعه یک هزار و ۷۰۰ نفر از شهروندان طی یک سال قبل به مراکز مشاوره و دفاتر کلانتریهای سطح استان ، خاطرنشان کرد: از مجموع اشخاص مراجعه کننده به این مراکز تعداد ۳۵۰ پرونده در دفاتر کلانتریها تشکیل شد که یک هزار و ۳۵۰ مورد از آنان با تلاش مشاوران کلانتریها به مصاله انجامیده است. 
وی همچنین تصریح کرد: بر اساس بررسی ها بعمل آمده ۸۰ درصد پروندهای ورودی به دفاتر کلانتریهای سطح استان به مصاله انجامیده است. 
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۱۴۰ نفر مراجعه کننده به مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتریهای سطح استان مراجعه و در زمینه های مشاوره روان شناختی ، خدمات مشاوره ای دریافت کرده اند. 
سرهنگ”اسلامی” همچنین اظهار داشت: از دیگر اقدامات مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتریهای استان خراسان شمالی ، تهیه بروشور ، درج مطالب آموزشی در پایگاه خبری پلیس و جراید ، تهیه مقاله ، جزوه آموزشی ، برگزاری کارگاهها و همایش ها ، برگزاری نمایشگاه های آسیب های اجتماعی و تعامل با ادارات و نهادهای مرتبط با ماموریت مرکز مشاوره را می توان بیان کرد. 
معاون اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: مرکز مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی استان واقع در بجنورد – چهارراه شهرک شاهد- ساختمان معاونت اجتماعی ، آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به شهروندان محترم می باشد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.