مصباحی مقدم: دلیل اصلی گرانی ارز و طلا شیوه مدیریت نظام ارزی است

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۵:۰۴:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ دلیل اصلی گرانی مجدد ارز و طلا شیوه مدیریت نظام ارزی است و اگر رسانه‌ها سعی کنند تحریم‌های نفتی و بانکی را عامل اصلی معرفی کنند، خیانت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت،  حجت‌الاسلام و المسلمیلن غلامرضا مصباحی‌مقدم با بیان این‌که «شرایط اقتصادی طوری نیست که با افزایش قیمت ارز و سکه روبرو شویم» دلیل این مساله را ذخائر ارزی و عدم تاخیر در پرداخت بدهی‌های خارجی کشور دانست و به ایسنا گفت:شرایط امروز کشور بسیار بهتر از مقطع جنگ تحمیلی است.
وی تحریم بانکی و نفتی کشور را به لحاظ روانی بر اقتصاد کشور تاثیرگذار دانست اما در عین حال متذکر شد: آثار منفی تحریم‌ها به زودی خود را نشان نخواهد داد بلکه یک سال بعد خودنمایی می‌کند.
وی تاکید کرد: اگر تجزیه و تحلیل رسانه‌ای این باشد که تحریم‌ها عامل گرانی مجدد طلا و ارز معرفی شود باید گفت مرتکب خیانت رسانه‌ای شده‌اند. به صراحت تاکید می‌کنم تحریم‌ها دلیل اصلی گران شدن طلا و سکه و سایر کالا نیست.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه اصلی‌ترین دلیل موج جدید گرانی‌ها را شیوه مدیریت نظام ارزی کشور دانست و اظهار کرد: در دوران جنگ و دوران سازندگی که به لحاظ اقتصادی در سخت‌ترین شرایط قرار داشتیم، توانستیم از رشد قیمت ارز و سایر کالاها جلوگیری کنیم، مهم شیوه مدیریت نظام ارزی کشور است.
وی درخواست کرد: باید مدیریت ارزی کشور تغییر کند تا بتوان بر چالش‌های اقتصادی و گرانی‌های مستمر ناشی از نوسانات نرخ ارز و طلا فائق آمد. یک مدیریت قوی ارزی می‌تواند قیمت‌ها را به حالت قبل بازگرداند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۷۰۴۱۴۷۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.