مصباحی‌مقدم: برگزاری اجلاس غیر‌متعهد‌ها در ایران حکایت از نبود اجماع جهانی در مورد تحریم‌هاست

غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبر‌آنلاین درباره اینکه اهمیت برگزاری اجلاس غیر‌متعهدها در تهران در شرایطی که آمریکا بر وجود تحریم ایران تاکید دارد چیست، اظهار داشت: برگزاری اجلاس غیر‌متعهد‌ها نشانه شکست هدف آمریکا از منزوی کردن جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی است.
وی با اشاره به تلاش‌های پنج عضو دائم شورای امنیت و تاکیدشان بر فشار بر ایران، افزود: پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان که پیگیر مساله هسته‌ای ایران و قطعنامه‌های تحریمی بر ضد کشورمان هستند و برخی تحریم‌های خاص را علیه جمهوری اسلامی تصویب کردند نشان می‌دهد اقداماتشان با اجماع جهانی روبه‌رو نیست و حضور ۱۱۸ کشور در ایران حکایت از چنین عمری دارد.
مصباحی‌مقدم با اشاره به موضع‌گیری‌های شورای حکام و حمایت از پرونده هسته‌ای ایران، تصریح کرد: این اقدام کشور‌های غیر‌متعهد جای قدردانی دارد علاوه بر اینکه تشکیل اجلاس به ریاست ایران نشان دهنده ایران نشاندهنده جایگاه معتبر جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل و بی‌اثر بودن تحریم‌ها دارد و نشان می‌دهد تحریم‌ها اثر جدی‌ بر مناسبات ایران نداشته است.
وی با بیان اینکه تصویب قطع‌نامه پایانی این اجلاس از اهمیت زیادی برخوردار است در پاسخ به پرسش دیگر خبر‌آنلاین درباره اینکه جمهوری اسلامی در مذاکرات در طول برگزاری اجلاس باید چه مواردی را مد‌نظر قرار دهد، گفت: براساس مبانی جنبش عدم تعهد که به استقلال کشور‌ها تاکید دارد جمهوری اسلامی باید بر روی مساله مقاومت فلسطین و اصلاح موضع برخی کشور‌ها که با وارد کردن سلاح و ایجاد تشنج در منطقه عمل می کنند تاکید کند.
وی افزود: تاکید بر بیداری اسلامی و توجه به کشور‌هایی که ملت‌ها آنها بر علیه یک درصد حاکمان زور‌گو قیام کرده‌اند می‌تواند مجموعه مذاکرات دیپلمات‌های ایران با نمایندگان شرکت‌کننده در اجلاس باشند.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.