مصباح یزدی :دشمنی غرب با دست برداشتن ایران از انرژی هسته ای پایان نمی پذیرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی شامگاه چهارشنبه در همایش ˈلبیک یا رسول الله (ص)ˈ در مسجد رسول اعظم (ص) شیراز افزود: خط توهین به مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام (ص) سیاست دشمنان اسلام است که در زمان توهین سلمان رشدی ملحد، علنی شد.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت و حرکت جسورانه امام خمینی (ره) در صدور حکم علنی درباره سلمان رشدی، مدتی دشمنی های علنی را خاموش کرد اما شاید گاه دشمنان از تشتت بین مسلمانان برداشت کنند که می شود جسورانه تر توهین کرد.

مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گروههای صهیونیست، یهودی و مسیحی افراطی را پشت پرده جریان توهین به مقدسات اسلامی دانست .

وی گفت: گذشته از دلایل سیاسی و منطقه ای که برای علنی کردن دشمنی با اسلام و توهین هاست، تقدس زدایی از مقدسات اسلامی از دلایل این حرمت شکنی هاست.

وی تصریح کرد: اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) وسیله و ابزار جدیدی علیه دین الهی نیست بلکه این موضوعی است که همواره پیامبران با آن روبرو بوده اند.

مصباح یزدی گفت: این که نمی گویند توهین صورت گرفته تمسخر است و ادعا می کنند که از روی آزادی بیان است نیز توجیه هایی هستند که البته جدید نیست و حال آن که آیا اگر به مقدسات آنها و آنچه برای آن احترام قائل هستند توهین شود، آیا ساکت می مانند؟

وی با بیان اینکه آنها از توهین به مقدسات اسلامی و شکستن قدر و منزلت آنها به دنبال تضعیف احترام و تقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) نزد مسلمانان هستند، اظهار داشت: باید ببینیم که دشمن چه می خواهد و ما در جهت نقطه مقابل آن حرکت کنیم.

مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر ضرورت عمق بخشی مسلمانان به بینش خود نسبت به پیامبر اعظم (ص) گفت: گرامیداشت پیامبر عظیم الشان (ص) به قلب و زبان، به مال و جان و بزرگداشت شعائر دینی بسیار مهم است.

وی با بیان این که دشمنان می خواهند جهان مسیحیت را علیه اسلام بسیج کنند، اظهار داشت: در مقطع کنونی باید وحدت در جامعه اسلامی حکمفرما باشد .

وی افزود: دیگر جای دعواهای فرقه ای و مذهبی نیست بلکه باید در مقابل دشمن در یک صف واحد بایستیم و نشان دهیم در دفاع از دین، یک حرف و سخن داریم.

مصباح یزدی با تاکید بر این که ولایت پذیری خط امروز ما است، خاطرنشان کرد: تبعیت از دین خدا و بزرگداشت پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان مطهرش در این است که ولایت پذیری را در اقتدای کامل به جانشین امام معصوم و با دل و جان نشان دهیم.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در این همایش ضمن محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس نبوی گفت: دشمنان این توهین را با این خیال باطل صورت دادند که موج بیداری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهند و مسلمانان را تضعیف کنند.

کامران باقری لنکرانی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با هوشیاری، مسایل مهم را از غیر مهم تفکیک کنند و نقطه اصلی بحرانی و درگیری و جنگ با دشمنان اسلام را بشناسند. ک/۲

۲۰۲۶/۶۶۷

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.