مصرف‌میوه را درهنگام‌سحر فراموش‌نکنید

صدیقه پیروان کارشناس نظارت بر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره روزه داری و رفع تشنگی گفت: نوشیدن آب همراه با غذای سحر به خصوص مابین غذا نه تنها عطش را رفع نمی‌کند بلکه باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم غذا می‌شود.

 برنا : صدیقه پیروان کارشناس نظارت بر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره روزه داری و رفع تشنگی گفت: نوشیدن آب همراه با غذای سحر به خصوص مابین غذا نه تنها عطش را رفع نمی‌کند بلکه باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم غذا می‌شود.

وی ادامه داد: روزه داران باید در ماه مبارک رمضان سدی در بدن خود بسازند که بتوانند آب و مواد غذایی را که در سحر مصرف شده است، به‌صورت یکنواخت و دائم در طول روز به قسمت های مختلف بدن برسانند که این امر تنها با مصرف مواد غذایی غنی از فیبر شامل سبزیجات و میوه‌ها، امکان پذیر است

وی افزود: مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشکل یبوست نیز می‌شود. میوه‌ها سرشار از فیبر هستند و قند موجود در آن‌ها در حالت خالص و بدون فیبر دیرتر از قندهای ساده جذب می‌شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند.

پیروان تصریح کرد: مصرف سالاد کاهو نیز به دلیل داشتن آب و فیبر فراوان و برای کاهش احساس تشنگی بسیار موثر است. مصرف هندوانه و شربت خاک شیر هم به میزان زیادی از تشنگی جلوگیری می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روزه داران باید به اندازه کافی چای کم رنگ، شیر و آب میوه مصرف کنند تا در طول روز دچار کم آبی نشوند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.