مصرف‌کنندگان همچنان منتظرند فرمول جدید تعیین قیمت خودرو در چه مرحله‌ای است؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مصرف‌کنندگان همچنان منتظرند فرمول جدید تعیین قیمت خودرو در چه مرحله‌ای است؟

مصرف‌کنندگان همچنان منتظرند
فرمول جدید تعیین قیمت خودرو در چه مرحله‌ای است؟

یک نماینده مجلس از بررسی فرمول تعیین قیمت خودرو در این شورا خبر داد و گفت: در حال حاضر شورای رقابت با انجام کار کارشناسی و علمی در حال بررسی این طرح بوده و هنوز هیچگونه تغییراتی در این فرمول اعمال نشده است.

محمدعلی مددی در گفت وگو با خبرنگار ممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: کارشناسان شورای رقابت مکانیزم قیمت‌گذاری خودرو را بر اساس تورم بخشی که در صنعت خودرو وجود دارد در نظر گرفته‌اند و تا کنون صحبتی از اصلاحات انجام شده در این طرح صورت نگرفته است چرا که این امر نیازمند بررسی‌های دقیق و کارشناسانه است.
وی گفت: با توجه به تورم موجود در کشور و تاثیر آن بر صنعت خودرو، تعیین قیمت‌ خودرو باید بر اساس هزینه‌های تولیدکنندگان و قیمت مواد اولیه قطعات خودرو انجام شود تا بتوان با قیمت‌گذاری معقول و منطقی با توجه به توان مالی مصرف‌کنندگان رضایت مردم را در این زمینه جلب کرد.
این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: تا کنون تغییراتی در فرمول تعیین قیمت خودرو انجام نشده است و شورای رقابت در مراحل اولیه بررسی این موضوع و احتمال اعمال اصلاحات روی فرمول قبلی قرار دارد.
این در حالی است که روز گذشته رییس شورای رقابت از بررسی فرمول تعیین قیمت خودرو در این شورا خبر داد و گفت: شورای رقابت با انجام کار کارشناسی در حال اصلاح فرمول قبلی است.
رضا شیوا با تاکید بر اینکه قیمت خودرو تا پایان سال جاری افزایش نمی یابد، افزود: فرمول تعیین دستورالعمل خودرو دارای متغیرهایی است که اگر این متغیرها با رشد قیمت مواجه شوند قیمت ها در بازار خودرو افزایش خواهد یافت اما اگر متغیرها با کاهش قیمت مواجه شوند باید منتظر کاهش قیمت باشیم.
وی ادامه داد: شورای رقابت در حال حاضر در حال بررسی این فرمول است و در آینده در خصوص آن بحث و بررسی خواهد کرد.
رییس شورای رقابت گفت: هم اکنون دستورالعمل تهیه شده در سال ۹۱ در خصوص تعیین قیمت خودرو همچنان در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: شورای رقابت به دنبال دستورالعمل منطقی و علمی برای تعیین قیمت خودرو است.
یادآور می شود، شورای رقابت در سال ۹۱ به منظور کنترل و کاهش قیمت خودرو دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را پس از چند ماه بحث و بررسی که از زمستان سال ۹۰ آغاز شده بود رسماً به مرحله اجرا گذاشت که این امر با واکنش های مختلفی از سوی خودروسازان مواجه شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.