مصرف آنتی بیوتیک ها خطر ابتلا به نارسایی کلیه را افزایش می دهد

۲۴م اسفند ،

افرادی که دچار بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی می شوند از مصرف آنتی بیوتیک ها باید اجتناب کنند زیرا این عمل، خطر ابتلا به نارسایی کلیه را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نصیری، فوق تخصص نفرولوژی در مراسم روز جهانی کلیه در بیمارستان بهارلو در مورد اهداف برگزاری این مراسم گفت: هدف اصلی ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به عوامل خطری است که سبب آسیب های کلیه ای می گردد.

وی ادامه داد: روز جهانی کلیه در جهت یادآوری این موضوع است که کلیه سالم تا چه اندازه دارای اهمیت است و چگونه می توان از آن مراقبت کرد.

وی در خصوص علائم بیماری کلیه تصریح کرد: معمولاً مردم زمانی که درد پهلو می گیرند به پزشک مراجعه می کنند در حقیقت بیماری کلیه هیچ نشانه خاصی ندارد.

وی عنوان کرد: از هر هزار نفر جمعیت یک نفر به بیماری کلیه دچار است که این موضوع با تست و آزمایش تشخیص داده می گردد.

نصیری همچنین در پایان در مورد ۷ اصل طلایی برای فقط کلیه توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه این برنامه دکتر گنجی رئیس انجمن گفت: امروز، روز جهانی کلیه است، با شعار ” از آسیب ها و کلیه جلوگیری کنیم”.

وی تصریح کرد: اشخاصی که در معرض نارسایی کلیه می باشند، به هیچ عنوان نباید مسکن مصرف کنند.

وی در مورد اشخاصی که مبتلا به سرماخوردگی می باشند، افزود: این اشخاص نباید آنتی بیوتیک مصرف کنند زیرا با انجام این کار، در واقع خود را در معرض خطر ابتلا به نارسایی کلیه قرار می دهند.

گنجی همچنین ادامه داد: اشخاصی ک قصد عکس برداری برای مشکلاتی از قبیل ضربه ای به سر و مشکلات شکمی دارند باید از عملکرد و کلیه شان با خبر شوند.

وی همچنین عنوان کرد: کودکان و سالمندانی که مبتلا به اسهال و استفراغ می شوند در واقع مقدار بسیاری از آب بدنشان را از دست می دهند که اگر درمان به تاخیر افتد نارسایی حاد کلی را به همراه خواهد داشت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.