مصرف امگا – ۳ خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد

۲۸ آبان ،

195-7.jpg

متخصصان علوم پزشکی کانادا در یک مطالعه تازه تایید کردند که کاهش سطح اسیدهای چرب امگا – ۳ در بدن مادر می‌تواند خطر بروز افسردگی پس از زایمان را در زنانی که به تازگی وضع حمل کرده‌اند، افزایش دهد.

به گزارش تفسیری سرویس سلامت ایسنا، دکتر گابریل شاپیرو متخصص دانشگاه مونترال و مرکز مطالعات بیمارستان مادر و کودک سنت جاستین و دستیاران وی به بازبینی یک مطالعه پیشی پرداخته و دریافتند زنان پس از وضع حمل بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی می باشند و به دنیا آوردن کودک در زنان مستعد احتمال بروز دوره‌های افسردگی را افزایش می‌دهد.

به گزارش تفسیری یونایتدپرس، این بازبینی نشان داد افسردگی پس از زایمان با به خطر انداختن سلامت مادر و همچنین با بروز مشکلات رشدی و سلامتی در کودک وی توام است.

شاپیرو در بیانیه‌ای تصریح کرد: این مطالعه تایید می‌کند که بین بارداری، تغییر سطح امگا – ۳ و واکنش شیمیایی که به آزادسازی سروتونین به عنوان هورمون تنظیم‌ کننده خلق در مغز منجر می‌شود، ارتباط آشکاری وجود دارد به همین سبب به بسیاری از زنان پیشنهاد می‌شود که میزان مصرف این اسید چرب را به سطح استاندارد پیشنهاد شده برسانند.

شاپیرو توضیح داد: امگا – ۳ در حین بارداری از بدن مادر به جنین منتقل می‌شود و پس از زایمان نیز از طریق شیردهی مقدار قابل توجهی از این اسید چرب از بدن مادر به بدن نوزاد منتقل می‌شود. به این ترتیب سطح امگا – ۳ در بدن مادر در دوران بارداری کاهش می‌یابد و باقی مانده این اسید نیز حداقل تا شش هفته پس از وضع حمل و در اثر شیردهی در بدن مادر کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این ملاحظات، انجام راهکارهای تازه معایناتی و اقدامات پیشگیرانه مناسب به منظور کاهش خطر افسردگی پس از زایمان در مادران، می‌تواند موثر باشد.

جزئیات این بررسی در مجله کانادایی “روانپزشکی” انتشار یافته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.